Prima pagina

Merloni: Am vndut la fel, dar am incasat mai putin

29.11.2004, 00:00 34

Producatorul italian de electrocasnice Merloni Elettrodomestici, care detine marcile Indesit si Ariston, estimeaza pentru acest an o scadere a vanzarilor fata de anul trecut.
Cu toate acestea, italienii spun ca si-au crescut cota de piata din Romania, ajungand pe locul doi dupa Arctic.
"Valoric, vanzarile noastre vor scadea de la aproximativ 49 de milioane de euro la 44 de milioane de euro in acest an. Cu toate aceastea nu am vandut mai putine electrocasnice decat anul trecut, ci am vandut la fel de multe produse, dar cu un pret mediu mai mic", spune Eugen Paturan, director de tara pentru Romania al Merloni Elettrodmestici.
"Ne-am concentrat in mod deosebit pe vanzarea unor produse din gama de baza, care au un pret mai mic, ceea ce a facut ca pe ansamblul primelor noua luni sa ne marim cota de piata de la 15% la 20%, ajungand astfel pe locul doi", sustine Paturan.
Cel mai bine pozitionat producator de electrocasnice de pe piata romaneasca este Arctic, cu o cota de aproape 30%, potrivit propriilor estimari. Cunoscuta in principal ca o marca de frigidere, Arctic a capitalizat anul acesta gradul ridicat de recunoastere a marcii prin lansarea sub marca de la Gaesti a unor aspiratoare, masini de spalat si aragazuri, iar din toamna, televizoare.
Practic, orientarea marcii romanesti catre produse pozitionate in segmentul mediu si inferior a facut ca Arctic sa beneficieze de pe urma scaderii in ansamblul a pietei de electrocasnice si sa isi mareasca cota de piata.
Principalii concurenti ai Merloni Elettrodomestici pe piata romaneasca sunt, in afara Arctic, grupurile internationale Electrolux (care detine si o fabrica de aragazuri la Satu Mare) si Whirlpool.
Chiar daca Merloni si-a crescut cota de piata , cele doua marci ale sale au avut evolutii diferite. Potrivit lui Paturan , cea mai importanta crestere a fost inregistrata in acest an de Indesit, marca pozitionata in segmentul mediu.
"Nu acelasi lucru se poate spune despre Ariston, marca noastra premium. Anul acesta a fost primul in care Ariston a beneficiat de o campanie de promovare sustinuta pe TV. Din pacate, clientii au fost mult mai atenti la ceea ce au cumparat si la pretul acestor produse, ceea ce a afectat foarte mult segmentul premium", considera Paturan.
Potrivit celei mai mari parti a jucatorilor din piata locala, vanzarile de produse electronice si electrocasnice vor scadea in acest an cu aproximativ 10-15% fata de anul trecut. Cea mai mare scadere va fi inregistrata insa in segmentul produselor electrocasnice ("white goods" in limba engleza). La polul opus se afla produsele electronice (in special televizoarele) sau produsele din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor (DVD-uri, calculatoare personale sau telefoane), care au inregistrat cresteri ale vanzarilor.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO