Prima pagina

Radu Tudorache, omul Google in Romania

29.03.2007, 19:19 108

Radu Tudorache, 31 de ani, fost director in cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), a fost numit in functia de consultant pentru Romania al companiei Google, cel mai mare motor de cautare pe Internet din lume.
Radu Tudorache a ocupat, in perioada 2002-2007, una dintre cele mai importante pozitii din cadrul ANRC, respectiv cea de director de reglementare economica in cadrul ANRC, actuala Autoritate Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
Practic, Tudorache a fost omul-cheie in procesul de elaborare de catre ANRC a politicilor privind tarifele de interconectare practicate de operatorii de telefonie dominanti de pe piata locala.
Noul reprezentant Google in Romania este licentiat in Managementul Afacerilor, absolvind cursurile Facultatii de Management ale Academiei de Studii Economice (ASE) Bucuresti. De asemenea, el are o diploma MBA obtinuta la Conservatorul National de Arte si Meserii din Paris, iar in prezent este doctorand in economie la ASE Bucuresti.
Contactat de ZF, Radu Tudorache nu a dorit sa ofere detalii suplimentare despre responsabilitatile sale in cadrul Google. "Tot ce pot spune este ca voi cauta sa identific oportunitatile de pe piata locala", a spus el.
Google cauta inca de anul trecut un manager in Romania, compania postand timp de mai multe luni la rand anunturi de recrutare pe site-uri specializate din Romania.
Nici Google nu a dorit sa ofere detalii suplimentare. "Pentru moment, compania Google este bucuroasa ca poate anunta numirea unui consultant pentru Romania. Nu exista comentarii suplimentare sau alte informatii", au spus oficialii Google.
Motorul de cautare a anuntat in urma cu o saptamana ca a selectat agentia Synergy Communications pentru a gestiona strategia de comunicare a companiei in Romania. Google detine o cota de circa 10% din piata locala de publicitate online - conform unor estimari anterioare ale principalilor jucatori de pe piata locala de web si publicitate web. Companiile locale pot lansa si acum campanii publicitare online prin sistemul Google, dar utilizatorii sunt in special companiile mici.
Acesta ar fi de altfel unul dintre motivele pentru care Google are nevoie de un om in Romania: pentru a obtine venituri mai mari, compania trebuie sa incheie contracte cu mari companii, care nu sunt genul de utilizatori care sa completeze online formularele de pe site-urile Google.
Motorul de cautare a fost tradus in limba romana in urma cu trei ani, iar din 2004 au devenit disponibile pentru piata locala si campaniile de publicitate online prin sistemul Google AdWords.
Google este cel mai folosit motor de cautare din Romania, conform statisticilor realizate de site-uri internationale de profil.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO