Prima pagina

Retailerii fug de pe Calea Victoriei

08.04.2008, 19:10 19

Lipsa arterelor pietonale si chiriile de peste 100 de euro pe metru patrat, de circa patru ori mai mari decat intr-un mall, i-au determinat pe proprietarii magazinului de genti Lancel, ai retailerului de incaltaminte Nexus sau ai importatorului de articole sport Vans sa inchida magazinele de pe Calea Victoriei.
"Calea Victoriei nu mai merge deloc, chiriile sunt foarte mari, iar fluxul de clienti din ce in ce mai scazut. Se simte o scadere foarte mare in ceea ce priveste vanzarile din 2007 si 2008 fata de 2006", spune Anca Matei, director magazine Nexus.
La mai putin de 10 metri de Nexus, vitrina magazinului de genti si accesorii de lux Lancel este acoperita de un banner pe care scrie "For Rent" si numarul de telefon al companiei care se ocupa cu inchirierea mai multor spatii din acea zona.
"Pana acum aveam doua magazine Lancel in Romania, unul pe Calea Victoriei si altul in galeria hipermarketului Carrefour din Baneasa. La inceput am crezut ca nu este in targetul nostru sa deschidem in galeria comerciala a unui hipermarket, dar dupa doi ani s-a dovedit ca vanzarile au mers mult mai bine decat pe Calea Victoriei", povesteste Cristina Zahariade, director de magazin Lancel.
Compania comercializeaza genti, bagaje, serviete si accesorii din piele, pretul mediu al unei genti fiind de aproximativ 2.000 de lei.
In ciuda chiriilor care sunt comparabile cu alte capitale europene care au adevarate artere comerciale, Bucurestiul ramane mult in urma unor orase ca Budapesta cu renumita Vaci Utca, Praga cu Na Prikope/ Wanceslas Square sau Viena cu MariahilferStrase, unde oamenii ies seara, merg sa vada o piesa de teatru sau fac cumparaturi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO