Prima pagina

Setea de cumparaturi nu se domoleste nici acum

06.01.2004, 00:00 7

Noi jucatori, magazine mai multe sau un program prelungit al magazinelor jucatorilor existenti sunt elementele care urmau sa faca diferenta intre sarbatorile de iarna din 2003 si cele din 2002. La toate acestea se adauga insa, din primele zile ale noului an 2004 inca un element: apetitul pentru cumparaturi al romanilor, care, spre deosebire de anii trecuti, nu s-a diminuat o data cu intrarea in noul an. Cei mai castigati au fost comerciantii care s-au miscat repede si au reusit sa umple din nou rafturile luate cu asalt in ultimele zile ale anului.
"Magazinele noastre au fost inchise in primele doua zile din acest an, insa din a treia zi a anului, cand s-au redeschis, traficul s-a situat la cote ridicate, mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut" a declarat Andreea Mihai, marketing manager la Carrefour Romania. Potrivit acesteia, intoarcerea din concediile de sarbatori este unul dintre motive. "In plus fata de cei care au revenit din concediu, vremea rea anuntata de meteorologi i-a determinat pe unii dintre romani sa profite de ultimele zile libere si sa isi faca provizii mai mari de alimente" a completat Mihai.
Reprezentantii retelei de magazine cash & carry Selgros sustin la randul lor interesul mai mare al romanilor pentru cumparaturi in aceasta perioada. "Personal, am remarcat un numar mai mare de oameni in magazine, insa trebuie sa asteptam rezultatele lunii ianuarie pentru a putea confima sau nega o crestere fata de anul trecut in ceea ce priveste frecventa clientilor si vanzarile actuale" a precizat Pia Kraus, marketing manager la Selgros Cash & Carry Romania.
Noua tendinta vine astfel sa completeze cea mai buna perioada pe care au traversat-o in ultimele luni ale anului trecut comerciantii "de factura noua" din Romania.
"Noi am avut o perioada foarte aglomerata in ultimele luni ale anului. Am deschis nu mai putin de patru magazine in ultimul trimestru, iar in perioada dinaintea Craciunului toate cele 9 magazine au functionat timp de mai bine de zece zile in regim non-stop" a spus Delia Nica, public relations manager la Metro Cash & Carry Romania, companie care estima pentru anul trecut vanzari de 700 de milioane de euro, in crestere fata de anul 2002 cu aproximativ 50 de milioane de euro.
Aproape fara exceptie, retelele de magazine au anuntat pentru sezonul de iarna vanzari mai mari decat anul trecut, care s-au datorat atat numarului mai mare de magazine pe care le-au operat cat si imbunatatirii randamentului celor existente. "Am avut in aceasta iarna doua hypermarketuri functionale fata de unul in urma cu un an. Era normal ca in aceste conditii vanzarile inregistrate sa le depaseasca pe cele de anul trecut" a mai spus oficialul Carrefour, care a refuzat insa sa precizeze procentul de crestere.
Au existat in acest an si companii care au experimentat pentru prima data un sezon de cumparaturi in Romania. Oficialii Cora, compania care opereaza un hypermarket de 16.000 de metri patrati in zona Granitul Pantelimon din Bucuresti spun ca rezultatele inregistrate in aceasta iarna au depasit estimarile pe care le aveau. Dupa ce a fost inchis in primele doua zile din acest an, hypermarketul Cora si-a suprins o parte dintre clienti, fiind inchis si ieri, cand a fost realizat inventarul. "Magazinul fiind foarte mare, nu a fost de ajuns doar o singura noapte pentru a face inventarul. Clientii au fost insa informati astfel cu nu am vazut masini care s-au intros din drum in parcare" au precizat oficialii Cora. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO