Prima pagina

SNTR vrea sa-i agate si pe clientii cu bani

12.07.2001, 00:00 21



Societatea Nationala Tutunul Romanesc (SNTR) se pregateste sa scoata pe piata primul sau produs din categoria medie, intrand astfel in competitie cu marii producatori internationali de profil.

"Noua marca de tigarete va avea un pret cuprins intre 15 si 20.000 lei", a declarat pentru Ziarul Financiar Nicolae Istudor, director general SNTR.

Segmentul tigarilor cu preturi medii si mici are cea mai mare pondere in Romania in acest moment, din cauza accizelor mari si a scaderii puterii de cumparare a populatiei.

"Nu stim daca acest nou produs va aparea pe piata in cursul acestui an. In prezent lucram la politica de sustinere a acestui produs cu firma de publicitate Global Media, castigatoarea licitatiei organizata pentru publicitate", a mentionat Istudor. Bugetul alocat sustinerii produsului, va fi de circa 100.000 de dolari, a mai spus Istudor.

El a mai adaugat ca SNTR-ul se afla in tratative cu o firma straina pentru lansarea a doua alte noi marci in colaborare, dar nu a vrut sa mentioneze numele companiei respective, pe motiv ca "aceste negocieri trebuie protejate pentru ca multinationalele prezente la aceasta ora pe piata ar putea bloca aceste tratative".

Singura companie straina care si-a anuntat public in acest an intentia de a incepe productia pe plan local este Altadis, producatorul francez de tigarete Gauloises Blondes.

Politica SNTR-ului mai vizeaza ca, incepand cu 2002, gama de produse din portofoliu, care cuprinde acum peste 30 de marci, sa fie redusa considerabil. Compania se va concentra pe cele mai vandute produse: Snagov, Carpati fara filtru si Coloana, a mai amintit Istudor.

"Imbogatirea ofertei nu poate fi decat benefica pentru consumator. Noi, ca producator, suntem pregatiti sa facem fata competitiei si sa ne pastram consumatorii. Prin aceste miscari, speram ca SNTR-ul isi va imbunatati situatia financiara si va fi capabila sa-si achite datoriile fata de bugetul de stat. In orice caz, putem asigura SNTR de fair-play-ul nostru", a declarat Adrian Popa, Director Corporate Affairs British America Tobacco (BAT).

Valoarea pietei romanesti de tigarete a fost in 2000 de 8.800 de mld. de lei (circa 409 mil. $). Pe aceasta piata, la nivelul anului 2000, BAT inregistra o cota de piata de 32,4%, JT International avea 25,8% iar Philip Morris detinea o cota de 18,7%, iar SNTR detinea 17,4%, conform datelor oferite de ACNielsen, companie de cercetari de piata. Studiul a fost realizat pe piata de retail si over-market (piete agro-alimentare).

Pentru 2001, SNTR estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 4.625 mld. lei (circa 150 de mil. $), mai mica fata de 2000, cand a avut vanzari estimate la circa 178 mil. $. Compania avea la sfarsitul anului 2000 datorii de 2.370 mld. lei la bugetul de stat, pe care le plateste esalonat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO