Prima pagina

SUV-ul salveaza marjele producatorilor auto?

12.09.2008, 09:25 12

SUV-urile, adica masinile cu garda ridicata la sol, tractiune integrala si abilitati (mai mari sau mai mici) de vehicul de teren au fost in ultimii ani unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei auto. Si, mai ales, scrie BUSINESS Magazin, un segment foarte profitabil, deoarece clientii sunt dispusi sa plateasca pentru tot felul de echipamente pe care probabil ca nu le vor folosi niciodata. In acelasi timp, recunosc dealerii de masini din Romania, perceptia masinilor de tip SUV ca un simbol al statutului social si starea proasta a drumurilor ii fac pe multi dintre potentialii clienti de limuzine sa faca un efort financiar si sa "sara" o clasa spre un vehicul de teren. "Nu avem indeajuns de multe masini pentru a putea face cererii", spune Michael Schmidt, directorul general al Automobile Bavaria, principalul dealer al marcii BMW in Romania, despre modelul X6, lansat in prima parte a acestui an.
Iar situatia este aceeasi si in cazul altor dealeri, fie ca este vorba de marci de lux precum Audi si Mercedes sau chiar de marci de volum precum Volkswagen. "SUV-urile se adreseaza acum celor cu profesii liberale, avocati sau doctori, dar si oamenilor de afaceri, de succes, cu varste cuprinse intre 30 si 35 de ani", explica Frank Hehl, manager de produs pentru Q5, cel mai nou model de tip SUV lansat de Audi, in timp ce in spatele lui, pe ecranul de prezentare, masina era condusa de catre o femeie de maximum 30 de ani.

Cititi mai multe despre dinamica segmentului SUV pe www.businessmagazin.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO