Prima pagina

Unilever se extinde din Romania in toata regiunea

03.12.2004, 00:00 43

Producatorul anglo-olandez de bunuri de larg consum Unilever South Central Europe (USCE) si-a majorat capitalul social cu 13,5 milioane de dolari (11,2 mil.euro).
Infuzia de capital va fi urmata de investitii in toate cele sapte piete din regiune, dar cea mai mare parte vor fi atrase de Romania, care este cea mai mare piata, precum si centrul regional al activitatii companiei.
"Fondurile sunt destinate consolidarii activitatii si promovarii produselor alimentare si de ingrijire personala si a casei", a declarat, Martina Kastler, presedintele USCE.
Investitiile Unilever in regiunea Europei Centrale si de Sud se ridica pana acum la peste 125 de milioane de dolari, suma din care aproape 90% este reprezentata de investitiile din Romania.
Unilever detine pe piata locala trei fabrici - o fabrica de detergenti la Ploiesti, una de margarina la Targu Mures, precum si afacerea de Knorr de la Otopeni.
USCE a inregistrat o cifra de afaceri de 138 milioane de euro, in 2003, in crestere cu 26% fata de anul precedent, si o usoara pierdere. Din aceasta valoare, Romania a contribuit cu 92 milioane de euro. Profitul Unilever Romania a atins anul trecut 31 miliarde lei (0,83 milioane euro). Compania nu a publicat anul acesta rezultate financiare.
Majorarea capitalului social la 65,4 milioane dolari (54,5 mil.euro) a fost realizata prin aportul in numerar al actionarului majoritar, compania olandeza Marga BV, care detine 99,9% din actiunile USCE.
Potrivit datelor companiei, Unilever detine in Romania 68,1% din piata bazelor pentru macaruri si condimentelor, cu marca Knorr Delikat, 45% din cea a margarinei, cu marcile Delma si Rama, si 11% din piata sapunurilor, cu Dove. O crestere semnificativa in cadrul vanzarilor au consemnat-o produsele alimentare, care au reprezentat 25% din total si cele de ingrijire personala si casnica - 22%.
Principalii competitori ai Unilever sunt Procter & Gamble, Colgate-Palmolive si Henkel.
Anul trecut, in urma unui acord international cu PepsiCo, un alt produs Unilever- Lipton Ice Tea- a inceput sa fie produs pe plan local de catre imbuteliatorul autorizat al Pepsi, Quadrant Amroq Beverages (QAB). Ulterior, cele doua companii au format o companie mixta pentru acest produs.
Incepand cu februarie 2000, Unilever a hotarat sa gestioneze activitatile sale in Europa Centrala si de Sud (Albania, Bulgaria, Bosnia-Heregovina, Macedonia, Moldova, Romania si Serbia-Muntenegru) de la Bucuresti printr-o noua companie - Unilever South Central Europe. Intreaga regiune este condusa, in ceea ce priveste distributia si deciziile, de la sediul din Romania.
Apropierea momentului aderarii Romaniei la Uniunea Europeana determina multinationalele de bunuri de larg consum sa accelereze ritmul investitiilor in regiune. Procter & Gamble, principalul rival al grupului Unilever a anuntat recent ca mizeaza pe o cifra de afaceri de 500 de milioane de euro in urmatorii cinci ani in Romania, de la 150 de milioane de euro, in prezent.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO