Profesii

Business Magazin. Cum a ajuns Claudia Griech să conducă operaţiunile E.ON Energie România după ce a terminat facultatea de limbi moderne aplicate

„La sfârşitul zilei rămâne mulţumirea încercării şi a reuşitei, a lucrurilor bune şi temeinice pe care le laşi în urmă, a respectului pe care îl primeşti de la colegii sau partenerii tăi, rămâne credinţa că ai făcut tot ce ai ştiut mai bine în timpul tău.”

Autor: Andra Stroe

04.05.2024, 20:31 1368

„Evoluţia tehnologiei va permite oferirea de experienţe digitale personalizate, iar experienţa în interacţiunea umană va deveni mult mai empatică şi individualizată”

...spune Claudia Griech, CEO al E.ON Energie România, companie în care lucrează din anul 2005. Deşi nu a avut un start academic în industria de energie, migrarea spre această piaţă s-a dovedit a fi alegerea corectă, dovadă fiind cele aproape două decenii de activitate în echipa actuală. Care au fost bazele pe care şi-a construit primii paşi din carieră şi ce perspective are pentru viitor?


Claudia Griech CEO, E.ON Energie România

Cifră de afaceri (estimată, 2023): 2,1 mld. euro

Număr de angajaţi: 707


Executiva a deţinut, în cele aproape două decenii de activitate în cadrul E.ON, roluri de management în zona de marketing şi vânzări, iar din poziţiile deţinute a coordonat cu succes transformarea segmentului B2C, în tranziţia de la statutul de furnizor de energie electrică şi gaze naturale la cel de furnizor de soluţii energetice. Din 2016 este membru al boardului E.ON România, în funcţia de chief commercial officer, şi a preluat funcţia de director general al E.ON Energie România în primăvara anului 2021, având responsabilitatea integrală a segmentului soluţii clienţi, atât aria B2C, cât şi B2B.

 

1. Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ceea ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?

Întoarcerea în timp se face, de fiecare dată, cu speranţa că tot ce a rămas în urmă au fost alegeri bune, speranţe împlinite pentru că drumul se vrea întotdeauna liber şi frumos. Oportunităţile pe care le ai absolvind o facultate de limbi străine în combinaţie cu ştiinţe economice, afaceri şi relaţii internaţionale sunt multiple şi deschid orizonturi spre domenii diverse. Aşadar, Facultatea de Limbi Moderne Aplicate s-a dovedit a fi o variantă câştigătoare şi un timp întemeietor pentru tot ceea ce a urmat în traseul meu profesional. O adevărată şcoală de business a fost primul meu loc de muncă, în mediul privat, la un grup important de firme din Târgu-Mureş, unde m-am dezvoltat pe aria de vânzări şi marketing, două componente strategice pentru o afacere de succes. Mai apoi, experienţa şi expertiza m-au ajutat să fac trecerea spre domeniul energetic, care a adus cu sine multe provocări, dar şi mai multe satisfacţii. Am ales să rămân în această zonă de business pentru că aici, în tot ceea ce faci, pui clientul, omul pe primul loc. Fiind vorba de oameni, nu avem voie să dezamăgim. Fiecare zi conservă în ea gândul zilei de mâine. Permanenta căutare de soluţii pentru ca experienţa clienţilor cu E.ON să fie tot mai bună şi la un nivel cât mai apropiat de aşteptările lor rămâne preocuparea mea de fiecare zi. La sfârşitul zilei rămâne mulţumirea încercării şi a reuşitei, a lucrurilor bune şi temeinice pe care le laşi în urmă, a respectului pe care îl primeşti de la colegii sau partenerii tăi, rămâne credinţa că ai făcut tot ce ai ştiut mai bine în timpul tău. Şi, da, şi în urmă cu 20 de ani mă vedeam lucrând cu oameni, pentru oameni. E important să faci ceea ce te împlineşte atât cât te bucură. Iar eu găsesc bucuria aceasta în fiecare zi petrecută cu sens împreună cu colegii mei şi încerc să privesc senin înspre următorii 20 de ani... Poate reuşim să facem lumea un loc mai frumos. Timpul are, totuşi, un rost al lui.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro