Profesii

Ce idee de afacere a viitorului a avut un antreprenor din România, ţara pixului şi a hârtiei când vine vorba de inventariere. Deja face milioane de euro din businessul său

Autor: Alexandra Cepăreanu

23.10.2022, 12:24 1779

În meciul dintre hârtie şi creion versus AI, România încă mizează, în multe direcţii, pe soluţiile tradiţionale, însă tocmai pentru că nevoia de tehnologie există le dă ocazia dezvoltatorilor de servicii tehnologice să inoveze, lansând noi funcţionalităţi. Este şi cazul companiei Optima, care a venit cu o soluţie pentru digitalizarea servicilor de inventariere a activelor şi a stocurilor.

Este normal să ajungem la momentul în care trecem de la hârtie şi creion la soluţii digitale care se traduc mai departe în optimizarea tuturor resurselor implicate – bugete, timp, resurse umane. Complexitatea din teren a anumitor organizaţii necesită astfel de eficientizări. Să ne gândim la o bancă precum CEC Bank, care are 1.000 de sucursale şi zeci de mii de mijloace fixe sau la OMV, care are inclusiv zone de extracţie – sonde, ori la un retailer mare cu acoperire naţională, cu milioane de unituri pe stoc. Este o zonă care, în mod evident, va creşte. Numai uitându-ne la pieţele mai mari din jur, de pildă, Polonia, observăm că inventarierea digitală, atât a stocurilor, cât şi a activelor este externalizată în proporţie de 80%, în timp ce în România ponderea este de 20%”, susţine Gabriel Chiva, proprietar al companiei Optima, un business cu afaceri de 2,7 mil. euro în 2021.

Optima şi-a început activitatea în urmă cu 15 ani, ca dezvoltator de soluţii software proprii, iar în urma solicitărilor venite din partea clienţilor din prima linie de business a dezvoltat-o pe a doua, de servicii de inventariere active şi stocuri.

În prezent, echipa Optima se află în proces de implementare a unui proiect de cercetare, împreună cu Universitatea Babeş-Bolyai, în valoare de 7,2 milioane de lei (peste 1,4 mil. euro), prin care dezvoltă o platformă pentru predicţia evoluţiei unor indicatori de business în procese comerciale, bazată pe AI (Artificial intelligence – Inteligenţă Artificială) şi Big Data. „Pandemia a accentuat rolul tehnologiei de la instrument de suport la parte integrantă din strategia companiilor.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels