Profesii

Facultăţile au preluat modelul firmelor şi creează spaţii de relaxare pentru studenţi şi programe de studii flexibile

Studenţii îşi doresc spaţii special a­menajate,  pentru că o bibliotecă ame­najată în mod clasic nu mai este la modă pentru ei

Studenţii îşi doresc spaţii special a­menajate, pentru că o bibliotecă ame­najată în mod clasic nu mai este la modă pentru ei

Autor: Mihaela Pascari

05.03.2017, 17:00 502
Modul de învăţare tradiţional s-a schim­bat, iar studenţii, la fel ca angajaţii din ge­ne­ra­ţia Millennials, îşi doresc spaţii special a­menajate, flexibilitate şi un mediu de învăţare plăcut, pentru că o bibliotecă ame­najată în mod clasic nu mai este la modă pentru ei. De aceea, unele fa­cul­tăţi au preluat practicile din com­pa­nii şi au creat astfel de spa­ţii de relaxare pentru stu­denţi.
 
„Atunci cand vin aici (la facultate - n.red.) stu­den­ţii au nevoie de spaţii de relaxare. Noi am creat astfel de spaţii, cum sunt spaţiile de lectură de pe holuri. În plus, studenţii au reţea de wireless în toată facultatea. Facem eforturi pentru a le satisface nevoile. Şi alte facultăţi au avut demersuri similare“, a spus pro­­fe­sorul Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Edu­caţiei din cadrul Univer­sităţii din Bucureşti.
 
În opinia sa, tipologia studentului din prezent s-a schimbat, iar facultăţile depun eforturi pentru a se alinia preferinţelor pe care le au studenţii. Spre exemplu, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei oferă flexibilitate studenţilor care lucrează pe timpul facultăţii.
 
Aproape toate programele noastre de masterat au cursuri după ora 4 şi în weekend, pentru că majoritatea studenţilor lucrează. Dacă le-am face învăţământ la zi, ei nu ar putea să ajungă, dar, oferindu-le această flexibilitate, ei reuşesc să vină şi la facultate. Unii chiar au ne­voie să lucreze pentru a se în­treţine“, a mai spus Lucian Ciolan. De aceeaşi părere este şi Dumitru Miron, pro­fe­sor la Fa­cul­tatea de Re­la­ţii Econo­mice In­ter­na­ţio­nale din ca­drul Aca­de­mi­ei de Stu­dii E­co­­no­mice, care spune că într-adevăr modul de în­văţare a studenţilor s-a schim­bat, iar facul­tăţile tre­buie să schimbe metoda de predare.
 
„Am văzut că tot mai multe universităţi schimbă metodica didactică, tot mai multe au cafenele, biblioteci sau săli de lectură, unde tânărul combină timpul liber cu cititul, unde atmosfera nu mai este rigidă, aşa cum este într-un amfiteatru sau o sală de lectură tradiţională“, a spus Dumitru Miron.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO