Profesii

George Dorobanţu, group CEO MHS Group şi Automobile Bavaria: Piaţa se îndreaptă spre maşini electrice şi hibrid şi mai puţin în zona de maşini clasice

George Dorobanţu, group CEO MHS Group şi Automobile...

Autor: Georgiana Mihalache

29.03.2018, 18:04 717

Piaţa auto migrază spre maşinile autonome, electrice, în contextul în care clienţii români îşi doresc să fie în pas cu evoluţia noilor modele de maşini şi cu tehnologia cu care vin acestea, a spus George Dorobanţu, group CEO MHS Group şi Automobile Bavaria, prezent în cadrul conferinţei ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2018, organizată de Ziarul Financiar.

„Migrarea către zona de conţinut pentru noi înseamnă din ce în ce mai mult maşini autonome, electrice, zona de car sharing, care este din ce în ce mai la modă. În Germania, circa 20-30% din zona de corporate se duce spre car sharing. În România piaţa creşte către zona respectivă. Anul trecut am trecut de pragul de 100.000 de unităţi BMW electrice şi hibrid la nivel european. Anul acesta vrem să dublăm volumele resp. În România, anul trecut am livrat 150 de maşini electrice şi hibrid”, a spus George Dorobanţu.

Alte declaraţii ale lui George Dorobanţu:

„Piaţa se îndreaptă spre maşini electrice şi hibrid şi mai puţin în zona de maşini clasice.

Planul pentru anul acesta era să avem de 40 de staţii de încărcare. Piaţa merge către o zonă de diversificare şi o zonă de emancipare.

Anul acesta suntem obligaţi să investim în infrastructură electrică. Toate locaţiile noastre vor avea instanţe de reparţii şi infrastructură electrică.

Sunt costuri, dar ne aşteptăm ca aceste costuri să vină în conversie a vânzărilor. În primul trimestru nu avem creşteri fabuloase în ce priveşte livrările de unităţi în România, însă pe segmentul hibrid şi electric avem creşteri relativ bune, two digit şi peste. Ne aşteptăm să crească, nu numai Bucureşti, ci şi în celelalte locaţii.

În zona de flexibilitate, ni se spune că România este ţara SUV-urilor. În Germania 60-70% dintre vânzări sunt maşini din clasă medie, versus România unde în procent de 60% sunt vânzările de SUV.

Ne dorim să intrăm în viitor şi într-o zonă de car sharing şi pe autoelectrice. Avem cereri din piaţă, dar ne lovim de problema costurilor de achiziţii, de utilizare şi de adresabilitate în piaţă pentru că ne încă ne dorim să cumpărăm maşina. Inclusiv în Bucureşti trebuie să îţi planifici bine rutele astfel încât să nu rămâi fără electricitate.

Deşi suntem ataşaţi de maşina proprie, fiecare îşi doreşte să fie cât mai la curent cu ce înseamnă noile modele şi cu tehnologia. BMW s-a concentrat mult pe ce înseamnă tehnologie.

Sistemele semi autonome intră de cele mai multe ori pentru BMW în pachetele standard. Dacă acum ceva vreme discuţiile cu majoritatea clienţilor erau despre care e dimensiunea roţilor, acum toată lumea întreabă dacă este active plus control. Toate soluţiile de autonomie au început să fie cerute de clienţii noştri.

Încercăm cel puţin în segmentul premium ca la procesul de livrare să-i fie explicat clientului în detaliu tot ce poate să facă maşina.

Preţurile libere pe auto noi este 42.500 euro, anul treut a fost de 41.000 de euro. Este o creştere naturală, odată cu tehnologia. În altă perspectivă este şi cererea mai emancipată a clientului din România, care a început să consume nişte elemente de tehnologie noi. Sunt cumva elemente care au dus la creşterea preţului, care vine odată cu creşterea naturală a pieţei.

Este discuţia între raport preţ-calitate. Vorbim despre segmentul premium şi clienţii noştri din acest segment au o flexibilitate mai mare în ce priveşte acest aspect. Dacă vorbim de elemente de tehnologie mai avansate, de multe ori clienţii optează pentru un preţ mai mic”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO