Profesii

In executive search este foarte importanta "chimia" dintre client si candidat

In executive search este foarte importanta "chimia" dintre client si candidat

Alexandra Popa, Intelligence Division Manager People First

09.06.2008, 12:39 37

O situatie foarte des intalnita in proiectele de executive search este cea legata de compatibilitatea intre asteptarile unei companii-client si candidatii prezentati. Acest proces de potrivire a asteptarilor sau, altfel spus, "match making" se rezuma insa de multe ori la "atractia" pe care o simte angajatorul pentru candidat.
"Ni s-a intamplat, la prezentarea unei liste scurte, ca oamenii recomandati de noi sa nu fie acceptati de catre angajator, nu din cauza lipsei de experienta profesionala relevanta, ci a unei lipse de 'chimie' intre cele doua parti", explica Alexandra Popa, intelligence division manager la People First, companie care ofera servicii de recrutare si consultanta in resurse umane.
De asemenea, ea povesteste ca au existat cazuri in care a primit astfel de feedbackuri si din partea candidatilor fata de posibilii angajatori.
"Drept urmare, intotdeauna luam in considerare atat experienta profesionala, cat si latura umana a candidatilor si a clientilor nostri pentru obtinerea compatibilitatii totale", spune Popa, adaugand ca lucrand cu oameni - clienti, candidati sau participanti la training - problemele de care se loveste sunt greu de categorisit, deoarece tin de tipologia umana.
Mai mult, Popa spune ca in consultanta este foarte importanta informatia pe care o transmiti clientului, colegilor, partenerilor sau candidatilor. "Contactul direct cu clientii este intotdeauna prioritatea numarul unu pentru mine si pentru colegii mei", spune ea.
Totodata, responsabilitatile unui intelligence division manager sunt legate de project management. "Consultanta presupune o abordare strategica a fiecarui proiect. Sunt responsabila de definirea etapelor fiecarui proiect in functie de specificul acestuia, fie ca este vorba despre training, executive search sau consultanta de management, de alocarea oamenilor pe proiecte in functie de abilitatile fiecaruia, de definirea strategiei, de stabilirea termenelor-limita aferente fiecarei etape sau de comunicarea constanta cu clientul", explica Popa.
Astfel, o zi de lucru obisnuita incepe cu un debriefing de 15 - 20 de minute desfasurat impreuna cu echipa People First.
"Este unul dintre cele mai importante aspecte ale unei zile de succes atat pentru clientii nostri, cat si pentru fiecare dintre noi. Trecem impreuna in revista status-ul fiecarui proiect in curs, alocam impreuna resursele de care avem fiecare nevoie si bineinteles definim strategiile de abordare pentru fiecare proiect in desfasurare", spune Popa, adaugand ca raporteaza toate acestea directorului general al companiei, iar bugetele pe care le administreaza variaza foarte mult in functie de resursele financiare pe care fiecare client le aloca proiectului sau.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO