Profesii

Tratati angajatii in mod corect, dar nu pe toti la fel

08.08.2005, 19:23 46

Sase angajati din zece considera ca politicile de personal nu se aplica in mod corect in firma lor, releva un studiu realizat de compania de consultanta in management The Discovery Group si prezentat de HR-Romania.

"Cand angajatii au impresia ca nu sunt tratati in mod corect, isi pierd respectul fata de conducere, sunt ranchiunosi cu colegii si isi pierd motivarea in munca. Experienta demonstreaza ca totusi angajatii confunda adesea tratamentul inegal cu lipsa de corectitudine", spune Bruce Katcher, presedintele The Discovery Group. In opinia sa, angajatii ar trebui sa fie tratati la fel indiferent de postul lor sau nevoile personale.

Studiul a aratat faptul ca angajatii se supara atunci cand:

* Mamele cu copii la gradinita pot pleca la 5:00 fix, dar personalul necasatorit trebuie sa stea pana mai tarziu;

* Fumatorii au parte de pauze pentru fumat, dar nefumatorii nu;

* Anumite departamente isi pot lua concediu oricand vor, altele pot doar in anumite saptamani.



"Aceste plangeri scot in evidenta o greseala comuna. Angajatii trebuie tratati intotdeauna in mod corect, dar rar trebuie tratati la fel. Nu trebuie sa existe decizii personale bazate pe diferente de sex, varsta, rasa, religie, preferinta sexuala sau invaliditate. Aveti aceleasi lucruri pentru fiica dumneavoastra de 7 ani si fiul de 17? Bineinteles ca nu! Ei sunt diferiti, au nevoi diferite, responsabilitati diferite si abilitati diferite. Ei sunt tratati in mod corect, dar nu la fel", este de parere Katcher. El adauga ca acelasi lucru se intampla si la locul de munca.

Adesea angajatii buni primesc beneficii speciale, mariri de salariu si au parte de mai multa flexibilitate.

Unele locuri de munca sunt mai stricte in ceea ce priveste orarul de incepere a lucrului si mai putin flexibile ca altele. Personalul ce asigura relatia cu clientii, de exemplu, trebuie sa raspunda la telefon in timpul orarului normal de lucru, in timp ce personalul de vanzari este nevoit adesea sa ia parte la intalniri pentru a stabili legaturi profesionale seara si in weekend.

In aceste conditii, expertul The Discovery Group spune ca la intrebarea: "Ce poate face conducerea?", exista mai multe raspunsuri:



1. Promovati flexibilitatea in locul regulilor rigide

Multe organizatii fac greseala sa fie foarte stricte in ceea ce priveste regulile. Produc manuale pentru personal si proceduri groase cat cartea de telefon si se asteapta ca acestea sa asigure un mod de tratare corect. Dar regulile sunt facute pentru a fi incalcate si se pot interpreta intotdeauna. O carte de reguli groasa va ingreuna, nu usura munca sefilor de departament.



2. Tratati angajatii ca pe niste adulti

Angajatii vor sa fie tratati ca persoane adulte si unice. Ei vor sa stie ca se vor face exceptii speciale in functie de situatia fiecaruia.



3. Comunicati-va politica de flexibilitate

Dati de inteles angajatilor ca toata lumea va fi tratata in mod corect, dar nu la fel si ca aveti dreptul de a trata angajatii in mod diferit si de a face exceptii de la regulile stabilite. miruna.lebedencu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO