Constructorii celor 183 dekilometri de autostrăzi din vestul ţării, atribuiţi săptămânatrecută, nu vor mai putea suplimenta contractele cu mai mult de 10%din valoarea iniţială a contractului, actualizată conform indicilorstatistici sau schimbărilor de legislaţie, potrivit noilor reguliadoptate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Anterior, constructorii puteau suplimenta valoarea contractuluiprin acte adiţionale cu până la 50%.
Mai mult, pentru fiecare zi deîntârziere în finalizarea lucrărilor, constructorii vor fipenalizaţi cu 0,1% din valoarea contractului, fără TVA, cu o limitămaximă însă de 15%. Potrivit noilor prevederi ale contractelor,beneficiarul, adică Compania Naţională de Autostrăzi şi DrumuriNaţionale din România (CNADNR) va avea posibilitatea de a acordaconstructorilor dreptul de acces în şantier şi punerea în posesiaacestuia şi etapizat, pe sectoare, se arată într-un comunicat alCNADNR.
O serie de constructori s-au plânsîn ultima perioadă că nu îşi pot continua lucrările pentru căCNADNR nu le pune la dispoziţie terenurile necesare. De altfel,francezii de la Colas, al căror contract pentru construcţiaautostrăzii Cernavodă-Medgidia a fost reziliat săptămâna trecută,au acuzat CNADNR că nu le-a predat un sector de 15 kilometri dincei 20 ai autostrăzii, punându-i astfel în imposibilitatea de acontinua lucrările.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels