Producătorul de diamante sintetice Rami Dacia a investit 25 de milioane de euro într-un parc de distracţii, TerraPark, situat în sectorul 6 din Bucureşti, pe care l-a inaugurat astăzi. Deşi nu este nici Praterul vienez şi nici Disneyland-ul parizian, două dintre cele mai renumite parcuri de distracţii din Europa, TerraPark aşteaptă în primul an de funcţionare circa 600.000 de vizitatori.
Duminică, ora 10.30, temperatură de zece grade. Câteva sute de bucureşteni şi nu numai, printre care şi reprezentanţi mass-media, se înghesuiau printre atracţiile din Terra Park, aşteptând ca oficialii români, dar şi Nadia Comăneci şi fostul primar al oraşului Chicago, Richard M. Daley, să apară pe scena improvizată în mijlocul parcului şi să dea startul la distracţie.
Deşi au întârziat cel puţin jumătate de oră până au început alocuţiunile, atât Nadia Comăneci, cât şi ministrul turismului Elena Udrea, primarul sectorului 6 Cristian Poteraş şi primarul din Chicago au vorbit câte 2-3 minute fiecare. "De multe ori, cei care au fost în asemenea parcuri de distracţii din Europa şi din lume, s-au întrebat de ce nu există aşa ceva şi la Bucureşti", a spus Udrea, cu puţin timp înainte să taie panglica inaugurală alături de fostul primar din Chicago.
A urmat o ploaie de confetti, după care îmbulzeala din faţa scenei amenajate în centrul parcului s-a dispersat, fiecare mergând către maşinăria care i se părea mai interesantă. "Hai şi aici", "vreau şi în maşinuţe", "e prea coadă la rollercoaster, hai să încercăm altundeva", se auzeau din toate părţile.
Terra Park, parcul de distracţii situat pe Bulevardul Timişoara din Capitală, trebuia inaugurat iniţial în septembrie, când vremea frumoasă probabil ar fi strâns chiar şi mai mulţi bucureşteni, însă dezvoltatorii parcului au amânat cu circa o lună deschiderea. Lucrările la acest parc de distracţii au început în luna iunie.
Parcul cuprinde 30 de atracţii şi 500 de locuri de parcare, pe o suprafaţă de 30.000 de metri pătraţi. Printre atracţii se numără şi o platformă Z Force Tower, care se ridică la o înălţime de 53 de metri pentru a coborî cu viteză mare, un rollercoaster de 310 metri sau maşinuţe.
Parcul de distracţie este dezvoltat de producătorul de diamante sintetice Rami Dacia, care a preferat să îşi convertească spaţiul de producţie pentru realizarea acestui parc. La mijlocul lunii august, directorul companiei, Doina Gângoe, susţinea că fondurile necesare pentru construcţia parcului au venit din surse proprii şi credite, fără a preciza însă ponderea acestora în totalul investiţiei. În primul an de funcţionare, reprezentanţii parcului aşteaptă circa 600.000 de vizitatori.
O noutate pentru acest parc este faptul că funcţionează în sistem de card cu puncte, astfel că este necesară o încărcare de minimum 50 de puncte (echivalentul a 50 de lei) pentru a putea încerca atracţiile. Pachetele disponibile sunt de 50 de puncte (50 de lei), 80 de puncte (70 de lei, iar 10 puncte sunt bonus), respectiv 120 de puncte (100 lei, 20 de puncte sunt bonus). Atracţiile extreme, de genul Z Force Tower, sunt şi cele mai scumpe, echivalentul a 15 puncte.
Cu alte cuvinte, dacă fiecare din cei 600.000 de vizitatori vor cumpăra cel puţin un card de 50 de puncte, încasările din primul an ale parcului de distracţii se vor ridica la 30 de milioane de lei (peste 7 milioane de euro), potrivit calculelor ZF.
Reprezentanţii companiei dezvoltatorare au anunţat că au in vedere extinderea parcului, mai exact construcţia celui mai mare rollercoaster din ţară, a unul hotel pentru cei care vin din afara oraşului, a unei săli de concerte dar şi a altor spaţii. Ei nu au precizat cât vor investi în extinderea parcului de distracţii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels