SIAB

SIAB a devenit un eveniment auto international, cu peste 50 de premiere

SIAB a devenit un eveniment auto international, cu peste 50 de premiere

Click pentru imaginea marita

05.10.2007, 20:05 39

Editia de anul acesta a Salonului Auto International de la Bucuresti (SIAB) are o importanta deosebita atat pentru Capitala, cat si pentru industria auto locala.
In 2007 Dacia a lansat cel de-al cincilea motor din gama, pe plan international Renault a prezentat modelul in cinci usi Sandero, realizat pe platforma comuna cu Logan, care ar putea fi asamblat si la Pitesti, si nu in ultimul rand Dacia urmeaza sa lanseze o noua versiune de caroserie pentru Logan, si anume cea pick-up.
Tot in acest an Ford a semnat contractul de privatizare a Automobile Craiova, achizitionand uzina in care timp de 12 ani s-au asamblat modele Daewoo.
Totodata, constructorul american a anuntat investitii de aproape 700 de milioane de euro si faptul ca va asambla la Craiova doua modele, unul de clasa mica (care, potrivit lui John Fleming, presedinte si CEO al Ford of Europe, va fi prezentat in toamna anului viitor, la Salonul Auto de la Paris) si un autovehicul utilitar de sub 3,5 tone.
In acest an SIAB va fi organizat intr-o noua locatie, la fostul Metro Otopeni, insa noua locatie a presupus atat un profit mai mic pentru organizatori, in comparatie cu editia precedenta, cat si cheltuieli mai mari pentru participanti.
Profitabilitatea evenimentului va fi cu 10% mai scazuta in comparatie cu editia precedenta din cauza cheltuielilor mai mari, potrivit declaratiilor lui Thierry Hesse, vicepresedinte AMC-APIA Expo, compania organizatoare a SIAB. "Tinta pentru editia de anul acesta a SIAB nu este profitabilitatea sa, ci imbunatatirea serviciilor oferite. Marja de profit va fi mai mica cu 10% in comparatie cu evenimentul din 2005, dar cheltuielile cu privire la organizare s-au apreciat cu 30%, a subliniat Thierry Hesse.
Suprafata de expunere va fi de 50.000 de metri patrati, in crestere cu 25-30% fata de editia precedenta, din 2005. "Exista o cerere pentru inca 6.000 de metri patrati din partea expozantilor. Cea mai mare suprafata a fost inchiriata de catre Porsche Romania (reprezentantul marcilor VW, Audi, Skoda, Seat si Porsche pe piata locala - n.red.), de 3.000 mp", a spus Hesse.
Numarul vizitatorilor estimat de catre organizatori va fi de 300.000 in cele 10 zile destinate publicului, in crestere cu 20% fata de editia precedenta, in timp ce numarul locurilor de parcare puse la dispozitia vizitatorilor este de 2.500, de trei ori mai mare in comparatie cu SIAB 2005. Veniturile incasate din vanzarea de bilete ar putea depasi 1,3 mil. euro, potrivit unor estimari ale ZF.
"Expozantii de subansambluri isi vor prezenta dispozitivele intr-o hala acoperita, pentru autovehicule fiind rezervata o structura usoara, care ii va reuni pe toti producatorii", a spus Hesse.
Vor participa inclusiv marcile comercializate de grupul Tiriac Auto, dupa o absenta de sase ani, care pana acum organiza un eveniment asemanator independent. Tiriac Auto importa in Romania Ford, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover si Mitsubishi. Singurul constructor prezent pe piata locala care nu va participa la editia de anul acesta este Peugeot. Reprezentantii constructorului francez au confirmat faptul ca Peugeot nu va avea un stand in cadrul SIAB, conducerea companiei importatoare nefiind de acord cu conditiile de organizare.
La SIAB 2007 vor veni inclusiv constructorii americani Cadillac si Hummer, precum si modelul supersport Chevrolet Corvette, modelele fiind comercializate pe piata locala prin intermediul Radacini Motors.
Ca si in anii anteriori, la eveniment vor fi expuse marcile de automobile prezente pana acum la vechea locatie de pe platforma aeroportului Baneasa. Printre acestea sunt Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Chevrolet, Citroen, Dacia, Daewoo, Fiat, Honda, Kia, Maserati, MINI, Nissan, Opel, Porsche, Renault, Seat, Skoda, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Toyota si Volvo.
In premiera, in acest an la Salonul de la Bucuresti Lexus, divizia premium a Toyota, va avea un stand propriu in care va fi expusa noua limuzina LS600h, cu sistem de propulsie electric-benzina.
Tot in premiera, Brabus, constructorul german de automobile supersport care utilizeaza platforma modelelor Mercedes-Benz, este prezent la SIAB prin intermediul Colina Motors, importatorul oficial pe piata locala.
In standul Brabus vor fi prezente limuzinele S si C-Klasse, precum si monovolumul Viano, cu echipare business.
Potrivit reprezentantilor APIA, mutarea SIAB a fost determinata de spatiul insuficient de expunere de la Romaero Baneasa, in conditiile in care cererea pentru suprafete este mai mare in acest an, iar activitatea de productie de la Romaero nu permite inchirierea unor hale suplimentare.
"Mutarea SIAB a fost o decizie obiectiva pentru ca vechiul amplasament nu asigura suprafata necesara tututor expozantilor. Eu, ca importator Volkswagen, nu am reusit sa expun la editia precedenta decat 60% dintre modele", a spus presedintele APIA, Brent Valmar, care este si presedinte al celui mai mare importator auto, Porsche Romania.
AMC Promotion a organizat editiile din 2003 si 2005 ale SIAB, compania coordonand, de asemenea, desfasurarea Salonului Auto de la Paris. Cine doreste sa fie la curent cu tendintele in domeniu, sa vada cele mai noi automobile de serie sau concepte, trebuie sa viziteze un salon auto international. Din propria tara, in special daca locuieste in SUA, Franta sau Germania, sau unul international.
Noile automobile lansate in cadrul acestor evenimente sustin o crestere importanta a vanzarilor dealerilor pentru o perioada de cel putin un an. Dar majoritatea producatorilor din industria auto isi pastreaza lansarile de noi modele pentru putinele saloane internationale cu adevarat importante pentru industrie: NAIAS - Salonul Auto de la Detroit, Salonul Auto de la Geneva FAA - Salonul Auto de la Frankfurt si Mondial de l'Automobile - Salonul Auto de la Paris. Daca primele doua sunt organizate anual, urmatoarele, cu o importanta deosebita pentru industria auto europeana (si nu numai) sunt organizate o data la doi ani - alternativ, pentru a nu intra in competitie directa.
NAIAS (North American International Auto Show - Salonul Auto International Nord-American) sau mai pe intelesul tuturor Salonul Auto de la Detroit este considerat a fi cel mai important eveniment de acest gen din lume. Este cel mai mare salon auto din cea mai mare piata auto - America de Nord.
Asa ca, cine doreste sa se faca cu adevarat remarcat, Detroit este locatia ideala. NAIAS este salonul cu cele mai multe lansari, cu cele mai multe concepte prezentate pentru prima data publicului larg. Si este considerat a fi cel mai bun motiv pentru care sa fii in Detroit in prima saptamana din ianuarie. Desigur, un salon auto international presupune venirea multor straini. Impactul asupra economiei americane a NAIAS a fost de peste 540 de milioane de dolari (384,7 milioane de euro), potrivit lui David Sowerby, analist in cadrul Loomis Sayles.
Salonul de la Detroit dureaza propriu-zis doua saptamani, in ianuarie, dar asamblarea standurilor incepe la sfarsitul lunii octombrie.
IAA- sau Salonul Auto International de la Frankfurt, ce are loc in luna septembrie, este considerat a fi cel mai mare salon din Europa, in afara de anii in care este organizat cel de la Paris.
Cum este de asteptat, constructorii germani domina standurile de la Frankfurt. Spre exemplu, in acest an un intreg pavilion era dedicat exclusiv marcilor Grupului VW. La fel si in cazul Grupurilor Daimler si Chrysler. La Paris, este randul constructorilor francezi sa iasa in evidenta. Anul trecut Renault a prezentat o serie de concepte, printre care si SUV-ul Koleos, prezent si la editia din acest an a Salonului de la Frankfurt. Iar Peugeot a venit cu conceptul e-pure, un 207cc echipat cu un motor hibrid diesel-electric.
Imediat dupa Frankfurt, in luna octombrie, o data la doi ani este programat Salonul Auto de la Tokio. Si trebuie subliniat: Japonia este cea de-a treia mare piata de automobile dupa Statele Unite si China, dupa ce a detinut locul doi o perioada foarte lunga de timp. La fel ca la Frankfurt si Paris, SIAB este locul unde marcile locale sunt in lumina reflectoarelor si in atentia presei. Dar in afara celor mai noi modele de la Honda, Toyota, Nissan, Suzuki sau Subaru, Salonul de la Tokio este locul unde se creeaza noile tendinte in materie de design.
Primavara este sezonul pentru Salonul Auto de la Geneva - printre putinele din Europa care este organizat anual si in cadrul caruia fie se lanseaza concepte ale unor modele ce vor fi prezentate in versiune finala in toamna, sau invers - concepte in toamna la Paris sau Frankfurt, si de serie la Geneva. Fara dominatia unui constructor local, Geneva, ca si Elvetia, este un teren neutru atat pentru constructorii europeni, cat si pentru cei din SUA sau Japonia. De obicei la Geneva este prezentat un mix ceva mai rafinat de modele de productie si concepte. Pentru designeri sau pentru cei ce doresc sa analizeze tendintele in materie de design, Geneva Motor Show este locul perfect. In aceasta toamna singurul salon auto international din Europa Centrala si de Est este organizat la Bucuresti. Cel de la Budapesta organizat pana acum aproape in acelasi timp cu SIAB, dar in acest an s-a luat decizia ca acesta sa fie declasat cu aproape jumatate de an, pana in mai 2008.
In afara de SIAB, o importanta deosebita pentru regiune o au saloanele auto de la Moscova si Istanbul, atat Rusia, cat si Turcia fiind cunoscute ca piete foarte mari, in special pentru modele low-cost.
Spre exemplu, in 2006 in timp ce la Paris se lansa o noua tendinta de design, la Istanbul Opel, divizia germana a concernului General Motors, prezenta Astra Sedan, model destinat cu precadere pietelor emergente, care de abia anul acesta va ajunge la Bucuresti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO