ZF 24

2013, cel mai bun an pentru Kaufland în România, cu afaceri de peste 1,6 mld. euro

2013, cel mai bun an pentru Kaufland în România, cu...

Autor: Ana Maria Petcana

08.06.2014, 12:26 507

În 2012, retailerul a avut o cifră de afaceri de 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), în creştere cu 15% faţă de 2011, şi un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare.

Anul trecut, Kaufland a deschis opt hipermarketuri noi în Paşcani, Rădăuţi, Fălticeni, Galaţi, Ploieşti, Petroşani, Bucureşti Militari şi Bucureşti Pantelimon. Investiţiile în extinderea reţelei de magazine s-au situat între 48 şi 72 milioane euro, având în vedere că suma medie alocată pentru un hipermarket este de 6 şi 9 milioane euro, în funcţie de oraş, valoarea terenului sau suprafaţa magazinului.

Compania a anunţat că îşi va menţine ritmul de expansiune în acest an, având în plan deschideri de magazine atât în Bucureşti, cât şi în ţară.

De la începutul anului, Kaufland a deschis două hipermarketuri noi, la Oradea şi Târgovişte, şi ajuns la o reţea de 91 de magazine la nivel naţional.

Compania a creat până în prezent peste 12.000 de noi locuri de muncă directe în România, la sediul central în Bucureşti, în magazinele deschise, precum şi la centrele logistice situate în parcul Industrial Ploieşti şi Turda.

Kaufland este cel mai mare retailer din România după valoarea vânzărilor, depăşind Metro Cash&Carry, Auchan şi Carrefour.

Retailerul a deschis primul magazin în România în anul 2005. Compania este parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai operează pe plan local reţeaua de discount Lidl.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO