ZF 24

Cele mai longevive anuare din portofoliul ZF – cataloagele care reprezintă „abecedarul“ celor care vor să ştie situaţia la zi a economiei şi a companiilor

galerie foto

galerie foto

22.09.2013, 22:09 191

Anuarul Caselor de Avocatură, publicat în această primăvară pentru al cincilea an consecutiv, prezintă cele mai mari firme de avocatură în funcţie de veniturile încasate în anul anterior şi un top al productivităţii în funcţie de veniturile per avocat, cei mai noi parteneri ai caselor de avocatură, cele mai active firme în fuziuni şi achizitii, precum şi aşteptările avocaţilor pentru anul în curs. Evenimentele ultimului an în piaţa avocaturii, prezentarea firmelor de avocatură, a istoriei lor, a echipelor de avocaţi şi a domeniilor principale de expertiză precum şi date privind marile contracte de consultanţă sunt alte informaţii existente în anuar.
 

Publicat pentru prima dată în 2006, anuarul „Cei mai mari jucători din economie“, inventat de Ziarul Financiar, surprinde cel mai bine în ce situaţie se află economia românească, mai ales că a surprins situaţia marilor companii atât în perioade de creştere economică, cât şi în anii de criză. Acest anuar cuprinde date despre primele 10 companii din aproape 80 de sectoare de activitate grupate pe 7 domenii profesionale: energie, construcţii şi real estate, industrie, bunuri de larg consum, IT&C, transporturi şi comerţ, servicii.
 

Un proiect mai nou în portofoliul ZF,  anuarul „Energie“, care a avut două ediţii până în prezent, prezintă valoarea proiectelor noi de producere a energiei puse în funcţiune în ultimul an şi tot ce ţine de domeniile petrolului, gazelor naturale şi energiei. Anuarul prezintă informaţii privind creşterile prin stagnare ale petrolului, evoluţia actuală şi potenţială a gazelor naturale şi surpriza importurilor din domeniul electricităţii. Ce se întâmplă cu bursa de energie, unde este raiul eolienelor, care sunt judeţele care au atras cei mai mulţi bani din eoliene sau solare sunt câteva întrebări ale căror răspunsuri întregesc conţinutul anuarului.


Lansat ca un produs destinat producătorilor şi distribuitorilor de maşini, de componente sau de sisteme auto sau celor pasionaţi de domeniul auto, anuarul înfăţişează o imagine detaliată a industriei locale.
Care sunt tendinţele şi potenţialul de creştere a industriei auto, dar şi care sunt avantajele şi dezavantajele unor investiţii în acest sector în România sunt doar câteva dintre întrebările al căror răspuns se regăseşte în acest anuar.


Unul dintre anuarele cu tradiţie în portofoliul ZF, anuarul „Top Tranzacţii“ reprezintă o radiografie a investiţiilor şi tranzacţiilor din economia autohtonă în ultimul an.  În 2012 şi începutul lui 2013, energia, industria alimentară, îngrăşămintele, piaţa online şi farma au fost sectoarele unde au intrat cei mai mulţi bani, în vreme ce băncile şi în general societăţile financiare au ieşit din acest top. Anuarul este singurul instrument aflat la îndemâna mediului de afaceri, care analizează şi realizează un top al tranzacţiilor conform datelor financiare din piaţă.

 

Proiectul „Cele mai valoaroase 100 de companii din România“, care va ajunge la cea de a opta ediţie anul acesta, a pornit din dorinţa de a avea în fiecare an o oglindă a celor mai puternice companii din România exprimată simplu, printr-un număr. În valoarea unei companii se regăsesc atât evoluţia cifrei de afaceri, cât şi cea a profitului net. Totodată, este important şi profitul înainte de dobânzi şi amortizare, aşa-numitul EBITDA. De asemenea, în calculul valorii nete intră şi datoriile companiei.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.09.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO