ZF 24

Cine sunt liderii pieţei de modă şi ce branduri lipsesc de pe scena locală

Cine sunt liderii pieţei de modă şi ce branduri...

Autor: Cristina Roşca

22.03.2014, 08:31 1291

În ultimul deceniu piaţa locală de modă a atras zeci de branduri, în frunte cu liderii mondiali Zara şi H&M, care au venit şi au deschis sute de magazine pentru a câştiga astfel o cotă tot mai mare din cei 60-65 de lei pe care un român îi cheltuie lunar pe haine sau pantofi. Totuşi, încă mai este loc de noi branduri în contextul în care bugetul românilor va creşte în următorii ani şi odată cu el şi apetitul pentru modă. Ce branduri lipsesc din România?

Sute de branduri de modă mass-market populează piaţa locală, iar cele mai multe sunt străine. Doar în ultimii ani unii dintre cei mai mari jucători de la nivel mondial şi-au încercat norocul în România, reuşind într-o perioadă de doar trei-patru ani să ajungă la vânzări de zeci de milioane de euro. Gigantul suedez de modă H&M, cu afaceri de 17 mld. euro la nivel mondial, a trecut în România pragul de 100 de milioane de euro la circa trei ani de la intrarea pe piaţă. Compania a reuşit în 2013 să deschidă nouă magazine şi să îşi majoreze businessul cu peste 40% într-o perioadă în care consumul a bătut pasul pe loc.

Suedezii devin astfel primul brand de modă care atinge pragul de 100 de milioane de euro vânzări în România la o reţea de 28 de magazine. Principalul său competitor, Zara – parte a grupului spaniol Inidtex, liderul pieţei locale – nu şi-a publicat încă oficial datele financiare aferente anului 2013.

Cine lipseşte
 
Printre cei mai importanţi absenţi de pe scena locală sunt însă japonezii de la Uniqlo, parte a grupului Fast Retailing, care deţin peste 1.000 de magazine, dintre care cele mai multe în Asia. În ultimii ani însă, japonezii au început să se extindă şi pe bătrânul continent, în special pe pieţele vestice.
 
Pe lista brandurilor care lipsesc se numără şi TopShop, Urban Outfitter şi Primark. Despre irlandezii de la Primark, cunoscuţi la nivel european pentru preţurile lor foarte mici, au apărut informaţii în piaţă în 2013 că îşi recrutează manager, însă până în prezent nu au deschis nicio unitate. Toţi retailerii încep operaţiunile pe piaţa locală cu recrutare de personal, iar ulterior după ce şi-au construit o echipă de management încep căutările de spaţii.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO