În ultimul deceniu piaţa locală de modă a atras zeci de branduri, în frunte cu liderii mondiali Zara şi H&M, care au venit şi au deschis sute de magazine pentru a câştiga astfel o cotă tot mai mare din cei 60-65 de lei pe care un român îi cheltuie lunar pe haine sau pantofi. Totuşi, încă mai este loc de noi branduri în contextul în care bugetul românilor va creşte în următorii ani şi odată cu el şi apetitul pentru modă. Ce branduri lipsesc din România?
Sute de branduri de modă mass-market populează piaţa locală, iar cele mai multe sunt străine. Doar în ultimii ani unii dintre cei mai mari jucători de la nivel mondial şi-au încercat norocul în România, reuşind într-o perioadă de doar trei-patru ani să ajungă la vânzări de zeci de milioane de euro. Gigantul suedez de modă H&M, cu afaceri de 17 mld. euro la nivel mondial, a trecut în România pragul de 100 de milioane de euro la circa trei ani de la intrarea pe piaţă. Compania a reuşit în 2013 să deschidă nouă magazine şi să îşi majoreze businessul cu peste 40% într-o perioadă în care consumul a bătut pasul pe loc.
Suedezii devin astfel primul brand de modă care atinge pragul de 100 de milioane de euro vânzări în România la o reţea de 28 de magazine. Principalul său competitor, Zara – parte a grupului spaniol Inidtex, liderul pieţei locale – nu şi-a publicat încă oficial datele financiare aferente anului 2013.