ZF 24

Credeţi că în România sunt deja prea multe magazine? Numărul lor se va dubla în următorii 4 ani

Credeţi că în România sunt deja prea multe magazine?...

Autor: Cristina Roşca

29.03.2014, 09:01 2316
Jucătorii din comerţul modern continuă să pompeze sute de milioane de euro şi să deschidă sute de magazine an de an în România afirmând că încă mai este potenţial în contextul în care suprafaţa medie de comerţ modern la 1.000 de locuitori este de doar 84 mp, de cinci ori mai mică decât în Germania şi de peste trei ori mai mică decât în Cehia sau Polonia.
 
De câte magazine mai e loc în România? Jucătorii din piaţă şi analiştii cred că în următorii patru-cinci ani ritmul de expansiune se va menţine, ceea ce înseamnă că se vor deschide alte circa 1.200 de unităţi noi, cele mai multe supermarketuri şi magazine de proximitate. Piaţa locală este dominată de 12 reţele străine cu afaceri cumulate de circa 8-9 mld. euro anual şi cu peste 1.200 de magazine.
 
Retailerii au apăsat pedala acceleraţiei în ultimii ani marcaţi de criză şi de scăderea consumului când au deschis peste 100 de unităţi pe an. Cel mai bun an din punctul de vedere al expansiunii a fost 2013, când au fost inaugurate 283 de unităţi, cele mai multe super­mar­keturi şi magazine de proximitate. Acestea au suprafeţe de zeci sau sute de metri pătraţi şi necesită investiţii pe măsură.
 
La polul opus, niciun magazin cash&carry - care are suprafaţă de 7-10.000 mp şi necesită investiţii de până la 20 mil. euro - nu a fost inaugurat anul trecut. Potrivit datelor ZF, şi în acest an urmează a se deschide peste 250 de unităţi noi, în special pe suprafaţă mică.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO