ZF 24

Cum s-a modificat topul retailerilor în 2013

Cum s-a modificat topul retailerilor în 2013

Autor: Cristina Roşca

01.06.2014, 09:00 1184

Topul celor mai mari retaileri din România a suferit o serie de modificări anul trecut, în urma tranzacţiilor derulate pe piaţă şi a strategiilor de extindere diferite adoptate de companii, prima poziţie fiind în continuare ocupată însă de Kaufland, cu afaceri de circa 1,6 miliarde euro. 

În schimb, pe locul doi a urcat Auchan, reţea care ocupa în 2012 abia poziţia a şaptea, iar pe locul trei a coborât Carrefour. 

Auchan a cumpărat anul trecut 20 de hipermarketuri real în România, ca urmare a acordului semnat în 30 noiembrie 2012 între grupul Auchan şi Metro Group pe plan internaţional. 

Anul 2013 a fost cel mai bun din punctul de vedere al expansiunii, fiind inaugurate peste 280 de unităţi, cele mai multe supermarketuri şi magazine de proximitate. Acestea au suprafeţe de zeci sau sute de metri pătraţi şi necesită investiţii pe măsură. La polul opus, niciun magazin cash & carry – care are suprafaţă de 7-10.000 mp şi necesită investiţii de până la 20 mil. euro – nu a fost inau­gurat anul trecut.

Potrivit datelor ZF, şi în acest an urmează a se deschide peste 250 de unităţi noi, în special pe suprafaţă mică.

În 2012, topul retailerilor era alcătuit din Kaufland, Carrefour, Metro, Selgros, Real, Penny Market, Auchan , Lidl, Mega Image şi Cora

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO