ZF 24

Din lipsa de timp, 64% din romani mananca din mers

15.10.2008, 17:51 23

Consumatorii romani sunt dependenti de consumul de alimente on-the-go (din mers), datorita ritmului alert in care isi desfasoara viata, arata primul studiu realizat pe segmentul convenience din Romania, prezentat de catre compania de distributie Lekkerland. Convenience-ul reuneste locatiile care ofera posibilitatea unui shopping rapid, precum benzinariile, magazinele de proximitate sau restaurantele fast-food.


“In Romania, 64,4% dintre consumatori au o inclinatie pronuntata catre consumul on-the-go (din mers – n. red.). Romanii sunt dependenti de consumul on-the-go pentru ca sunt foarte stresati, nu au o rutina a meselor zilnice si sunt frecvent in miscare, pe drum, ceea ce le lasa putin timp disponibil pentru cumparaturi si pentru gatit. Spre comparatie, germanii si olandezii consuma produse on-the-go nu neaparat de nevoie, ci pentru ca le place acest lucru”, se precizeaza in studiu.


Spre comparatie, in Germania, 66,2% dintre consumatori sunt orientati puternic catre un consum on-the-go, iar in Olanda procentul este de 53,7%.
Tot din lipsa de timp, romanii aleg locatiile de achizitie a produselor consumate imediat in special dupa criteriul economiei de timp si cel al accesului facil la locurile respective.
 

Printre cele mai vandute categorii de produse in locatii convenience se numara alimentele proaspete, bauturile racoritoare, dulciurile sau tigarile.
Studiul realizat pe trei piete, Germania, Olanda si Romania, a fost coordonat de universitatea European Business School din Oestrich-Winkel (Germania) si finantat de Lekkerland.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO