Ford România, cel de-al doilea constructor auto din România, cu afaceri anuale de peste un miliard de euro şi care deţine la Craiova uzina de motoare şi autoturisme, va demara începând cu sfârşitul acestei luni procedurile de export pentru propulsoarele de 1,5 litri EcoBoost cu nume de cod Sigma către uzina din Valencia, pentru a echipa noul Mondeo.
Producţia celei de-a patra generaţii a modelului de clasă medie a constructorului american a demarat deja în cadenţă de preserie (câteva zeci de produse zilnic).
Totodată, din România, Ford va livra şi motorul de 1,0 litri EcoBoost, cu nume de cod Fox, în varianta de 125 CP începând cu luna aprilie.
Surse apropiate Ford spun că americanii vor plusa şi vor realiza de asemenea varianta de 140 CP, care va echipa noul Mondeo ce urmează să iasă de pe porţile uzinei din Valencia. Producţia motorului Sigma a demarat în luna mai a anului trecut, însă acesta era produs exclusiv pentru exporturi în afara continentului european, către uzinele din Asia şi America unde producţia noului Mondeo a demarat încă de anul trecut. Anul acesta a mai demarat producţia motorului Sigma şi în Marea Britanie, care însă produce momentan exclusiv pentru SUV-ul Ford Kuga.