ZF 24

Google ar putea controla în 2013 peste o treime din piaţa globală de publicitate online

AFP/Mediafax Foto

Autor: Adrian Seceleanu

13.06.2013, 18:41 68

Compania americană Google, care deţine cel mai popular motor de căutare pe internet din lume, ar putea atinge în acest an o cotă de peste 30% pe piaţa globală de publicitate online, extinzându-şi astfel poziţia puternică din industrie, pe măsură ce reclamele pe mobil sau cele ataşate clipurilor video câştigă teren, scrie Bloomberg, citând un studiu al companiei de analiză eMarketer.

Google ar putea încheia anul 2013 cu o cotă de 33%, faţă de 31% în 2012, arată datele eMarketer. Pe de altă parte, Facebook, cea mai mare reţea socială din lume, îşi va mări cota încasărilor de la 4,1% la 5%, iar Yahoo! - cel mai mare portal din SUA - va înregistra o scădere de la 3,4% la 3,1%. Google ar putea obţine în acest an venituri de aproape 9 miliarde de dolari doar din publicitate online pe echipamente mobile, adică 56% din veniturile înregistrate la nivel global.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 14.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO