ZF 24

Gothaer şi-a schimbat strategia şi mizează pe vânzările prin angajaţi proprii şi brokeri

Gothaer şi-a schimbat strategia şi mizează pe...

Autor: Anelis Baciu

10.07.2013, 09:00 973

Gothaer (fosta Platinum), companie deţinută de asigurătorul german cu acelaşi nume, a redus cu 20% numărul agenţiilor de vânzări anul trecut, până la 789 de persoane, potrivit raportului anual al companiei. Numărul angajaţilor care se ocupă de distribuţia produselor de asigurare a crescut în paralel de peste patru ori şi a ajuns la 89 de persoane. Aceştia reprezentau la sfârşitul anului trecut mai mult de jumătate din totalul salariaţilor permanenţi ai asigurătorului.

Pe de altă parte, compania a încheiat o serie de parteneriate cu societăţile de brokeraj, numărul intermediaţilor urcând de patru ori anul trecut, până la 321. Totodată, nemţii şi-au restrâns numărul punctelor de lucru cu 28 de unităţi, iar la sfârşitul anului trecut asigurătorul opera prin intermediul a 3 sucursale, 2 agenţii şi 166 de puncte de lucru. Gothaer a raportat o pierdere de 8,3 milioane de lei în 2012, rezultatul negativ fiind cauzat în principal de cheltuielile cu investiţiile.

Valoarea totală a activelor deţinute de asigurător pe piaţa locală a urcat anul trecut cu aproximativ 80% şi s-a situat la 58 mil. lei. Asigurătorul avea la sfârşitul lunii decembrie depozite bancare de 16,7 mil. lei şi titluri de stat de 1,4 mil. lei. Compania a anunţat la începutul anului că va aloca aproximativ 8 mil. euro în 2013 pentru dezvoltare, investiţiile pentru următorii trei ani pentru extinderea reţelei teritoriale, dezvoltarea de noi produse şi personal, urmând să ajungă la 15 mil. euro.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO