ZF 24

La mâna consumului: 2,9 miliarde de euro valorează cele mai importante nouă reţele de comerţ modern

La mâna consumului: 2,9 miliarde de euro valorează cele...

Autor: Cristina Roşca

06.12.2013, 00:08 95

Nouă din cele 12 reţele de comerţ modern prezente în România au intrat în topul celor mai valoroase 100 de companii din România, fiind evaluate la 2,9 mld. euro, în creştere cu 28% faţă de anul anterior şi cu aproape 80% peste nivelul din 2011. Kaufland, liderul comerţului local după cifra de afaceri din 2012, este şi cel mai valoros jucător din comerţul modern, fiind evaluat la 722 mil. euro, în creştere cu aproape o treime faţă de anul anterior, potrivit ediţiei din acest an a anuarului Top 100 cele mai valoroase companii din România, realizat de ZF în parteneriat cu casa de investiţii Capital Partners. Pe poziţiile următoare se află Carrefour şi Metro Cash&Carry. Toate cele 9 reţele au reuşit să îşi crească valoarea faţă de 2012, Real fiind singurul retailer nou-intrat în topul din 2013 după un an de pauză.

13. KAUFLAND ROMâNIA

Kaufland rămâne şi în acest an cea mai valoroasă companie din comerţul românesc pentru al treilea an consecutiv, fiind evaluată la 722 milioane de euro, în creştere cu 31% faţă de anul anterior. Retailerul german - parte a grupului Schwarz, care mai deţine şi lanţul de magazine de tip discount Lidl - a reuşit în ultimii doi ani (2011 şi 2012) să îşi consolideze şi prima poziţie în topul celor mai mari companii din comerţul local după cifra de afaceri, cu un business total anul trecut de 1,45 miliarde de euro. Ascensiunea lanţului de hipermarketuri cu preţuri mici în topul jucătorilor din comerţul modern s-a făcut încet, dar sigur, cifra de afaceri a germanilor crescând an de an pe fondul expansiunii agresive. Kaufland, care a intrat pe piaţa locală în 2005, a reuşit să acopere cea mai mare parte a judeţelor din România, fiind cel mai extins lanţ de magazine pe format mare (hipermarketuri şi magazine cash&carry). Retailerul activează pe segmentul hipermarketurilor (o piaţă de circa 3,8 miliarde de euro) alături de Carrefour, Real, Auchan şi Cora şi are o reţea de circa trei ori mai extinsă decât Auchan şi de circa şapte ori decât cea a Cora.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO