Gilles Roudy, executivul francez de 57 de ani care a venit acum patru luni la conducerea Metro Cash&Carry România, o afacere de 1,1 mld. euro în 2012, şi-a stabilit drept obiectiv creşterea cifrei de afaceri, fără însă a paria pe noi deschideri de magazine.
„Vrem să creştem cifra de afaceri, însă creşterea numărului de magazine nu este o prioritate. Nici pe viitor nu intenţionăm să avem noi deschideri de magazine pentru că o unitate Metro deserveşte o zonă mai largă, clienţii profesionişti vin de departe să îşi facă aprovizionarea la noi.“ Reţeaua are 32 de magazine dintre care 26 clasice (pe suprafaţă mare, de circa 8.000-10.000 mp) şi şase Metro Punct (de 2.000-3.000 mp).
WikiZF: Profilul companiei Metro Cash& Carry
Metro Cash& Carry a terminat anul 2012 cu afaceri de 5,04 mld. lei (1,13 mld. euro) în creştere în lei cu sub 2% faţă de 2011. Rezultatele aferente anului trecut nu sunt încă publice. Afacerile sunt însă departe de anii de boom, în criză businessul Metro Cash&Carry, adus în România de grupul german şi de omul de afaceri Ion Ţiriac, pierzând circa jumătate de miliard de euro. În aceeaşi perioadă profitul a scăzut la jumătate, până la 66,5 mil. lei în 2012.
Anul 2014, va fi dificil pentru economia locală, fiind an electoral, dar perspectivele sunt mai bune decât acum doi ani, spune Roudy.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- opinia lui Gilles Roudy despre dezvoltarea comerţului modern şi impactul crizei
- evoluţia comerţului modern, dezvoltarea reţelelor de magazine, estimări pentru 2014
- joburile anterioare ale şefului Metro
- evoluţia afacerilor Metro
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.04.2014
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.