ZF 24

Povestea Uber: cum a ajuns cel mai valoros start-up din lume, evaluat la 50 de miliarde de dolari

Foto: Octav Ganea

Foto: Octav Ganea

Autor: Oana Stupinean

19.09.2015, 11:00 2407

Acum cinci ani, o companie numită UberCab a penetrat piaţa din San Francisco oferind servicii de taxi prin care simpli şoferi puteau oferi utilizatorilor de smartphone-uri servicii de transport, iar acum aplicaţia Uber operează în 58 de ţări şi este evaluată la 50 de miliarde de dolari, scrie Business Insider.

Uber a luptat cu rivalii şi cu autorităţile de reglamentare, chiar şi în România, unde Camera Deputaţilor a adoptat proiectul de lege prin care se interzice transportul în regim de taxi de către persoane care nu sunt transportatori autorizaţi. Cu toate acestea, evaluarea start-up-ului este într-o continuă dezvoltare, iar investitorii sunt tot mai tentaţi să mizeze tot mai mult pe Uber.

Pe măsură ce Uber deschide seiful cu bani pentru o investiţie masivă în China, călătoria Uber până aici a fost una cu dificultăţi.

Ideea Uber, care a ajuns în acest moment un fenomen în toată lumea, a pornit în 2008, când Kalanick a participat la o conferinţă şi unde a aflat că ar putea realiza un serviciu low-cost de black-cab care să poată fi accesat de pe un smartphone.

După un an, start-up-ul Uber a fost fondat sub numele de UberCab, un serviciu de taxi cu maşini negre.

Povestea fenomenului Uber a început la lansarea serviciului din San Francisco în 2010. Atunci, o cursă costa aproape dublu faţă de acum, însă exista posibilitatea de a comanda o maşină prin simpla apăsare a unui buton.

În anul lansării, Uber a încheiat cu o evaluare a start-up-ului de 1,25 mil. dolari.

Apoi, în februarie 2011 Uber a ajuns la o evaluare de 60 de milioane de dolari după ce o serie de investitori au plătit 11 milioane de dolari pentru acţiuni. 

În acelaşi an, Uber s-a lansat şi în New York, unde din 2011 şi până în prezent intermediază zilnic 82.000 de curse.

În 2012, start-up-ul american a lansat şi un serviciu low-cost numit “Uber X”. În acelaşi timp însă în SUA a apărut un rival pentru Uber - compania Lyft.

În 2013, extinderea Uber s-a mutat în India şi Africa prin intermediul unei investiţii de 258 de milioane de la Google Ventures, care a făcut ca start-up-ul american să fie evaluat la 3,76 de miliarde de dolari. Apoi, în 2014 valoarea de piaţă a companiei Uber a crescut la 17 miliarde de dolari.

Anul acesta, Uber a primit o investiţie de circa 100 de milioane de dolari din partea Microsoft, care a propulsat start-up-ul american la o evaluare istorică de 50 miliarde dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO