ZF 24

Radiografia pieţei mezelurilor, evaluată la aproape 900 mil. euro: salamurile „mănâncă“ aproape jumătate din vânzări

Radiografia pieţei mezelurilor, evaluată la aproape 900...

Autor: Cristina Roşca

03.04.2019, 16:35 397

Românii cheltuie anual 882 de milioane de euro pe produse din carne procesată, cele mai populare fiind salamul (43% din vânzări), urmat de specialităţi precum kaizerul (16%), crenvurşti (13%) şi cârnaţi (11%). În total, anual se consumă 139.000 de tone de astfel de produse, adică 7 kilograme pe an per capita.

„Produsele din carne procesată sunt extrem de populare în rândul românilor de toate vârstele şi fac parte din dieta lor zilnică“, spun oficialii companiei de cercetare de piaţă Market Vector. Aceste produse – salam, crenvurşti sau cârnaţi – sunt vândute în aproape 30.000 de magazine moderne şi tradiţionale. Acestea din urmă sunt de altfel cele mai profitabile, potrivit Market Vector. În totalul co­merţului cu do­­minantă alimentară există circa 70.000-80.000 de uni­tăţi, ceea ce în­seam­nă că mai bine de o treime din ma­gazine vând pro­duse din ca­rne pro­cesată. „A­ceas­tă pia­­­ţă este una frag­men­tată, pe care activează câteva sute de jucă­tori – pro­du­cători şi distri­buitori. Primii cinci jucători aco­peră însă 58% din toată piaţa.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO