ZF 24

Sandero GPL ar putea sa-i faca pe francezi sa spuna adio benzinei si motorinei

Sandero GPL ar putea sa-i faca pe francezi sa spuna adio benzinei si motorinei
07.01.2010, 17:49 89

Sandero GPL, varianta alimentata cu gaz natural lichefiat amodelului de clasa mica produs in uzina de la Mioveni, a repornitvanzarile de automobile din acest segment in Franta, dupa mai binede zece ani in care cererea se era in continua scadere.

Potrivit cotidianului francez Les Echos, vanzarile Sandero cualimentare GPL au depasit pana in luna octombrie a anului trecut14.000 de unitati, ceea ce inseamna circa 35% din totalul modelelorSandero inmatriculate in Franta anul trecut. In total in 200924.000 de automobile, din totalul celor 2,2 milioane vandute, suntautomobile cu alimentare GPL.
Segmentul automobilelor ce utilizeaza gazul natural lichefiat dreptcombustibil nu este suficient promovat in Franta, iar avantajuladus de pretul combusibilului este diminuat de consumul cu circa20% mai mare decat in cazul unui automobile pe benzina. Pretul unuilitru de GPL este in Franta de 0,7 euro in timp ce pretul unuilitru de benzina este de 1,05 euro (potrivit unei statisticirealizate in cursul lunii noiembrie de Uniunea Nationala aTransportatorilor Rutieri din Romania).

Les Echos mentioneaza ca Sandero GPL a devenit atractiv in piatadatorita primei de mediu de 2.000 de euro, suma care se deduce dinpretul de achizitie al automobilului datorita gradului de poluaremai redus decat in cazul benzinei sau motorinei. Pretul de vanzareal unui Sandero GPL porneste de la 7.000 de euro.

Parcul de automobile GPL din Franta numara mai mult de 140.000de unitati in 2008, fiind format in principal de automoble vanduteinainte de anul 2000.
Este, insa, neclar daca succesul Sandero este suficient pentru astopa declinul flotei de autovehicule GPL din Franta, potrivit LesEchos. Aceasta depinde de numarul masinilor GPL casate prinprogramul derulat de guvern in 2009.

Mentinand aceasta evolutie pozitiva, vanzarile de autovehicule GPLdin Franta ar putea atinge 50.000-60.000 de autovehicule in 2010,insa ar reprezenta doar 2-3% din piata auto, departe de nivelul de10% din Italia.

Totodata, proiectele de masini electrice, domeniu in care aliantaRenault-Nissan este foarte activa, vor concura autovehiculele GPLincepand cu 2012, intrucat vor beneficia de o prima de casare de5.000 de euro.

Inmatricularile de autoturisme si vehicule comerciale usoare noiDacia din Franta au inregistrat anul trecut cea mai mare cresterede pe piata locala, de 51,4%, la 65.956 de unitati, potrivitComitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA). Indecembrie anul trecut au fost inmatriculate 9.336 de autoturisme siautovehicule comerciale usoare noi Dacia, fata de 4.393 de unitatiin acceasi perioada din 2008.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO