ZF 24

Si "Rabla" inventata de retailerii de bricolaj are rezultate: intr-un an s-au colectat 233 de tone de aparatura electrica sau 3.200 de masini de spalat

Si "Rabla inventata de retailerii de bricolaj are rezultate: intr-un an s-au colectat 233 de tone de aparatura electrica sau 3.200 de masini de spalat
04.03.2010, 15:33 140

Lanturile de magazine de bricolaj au colectat de pe piata 233 detone de electrocasnice sau alte aparate electrice vechi prinderularea unor campanii similare programului "Rabla" la masini, incursul anului trecut si in prima luna din 2010.

233 de tone inseamna aproximativ 3.200 de masini de spalat rufesau 58.000 de aspiratoare.

Spre deosebire de programul "Rabla" la masini, in retailul debricolaj reducerile de 10-20% acordate clientilor la cumparareaunor produse noi prin predarea unor electronice sau electrocasnicevechi sunt sustinute de catre retaileri si nu de catre stat.

Anul trecut, marile retele de magazine din electroretail aucerut introducerea unui program "Rabla" subventionat de stat sipentru electronice si electrocasnice, pentru revigorarea consumuluipe o piata in declin cu 40-50%, insa acest lucru nu s-aintamplat.

Romanii au aruncat la gunoi in ultimul an in special masini decalcat, de spalat rufe, televizoare, frigidere, generatoare decurent, polizoare, cuptoare cu microunde, masini de gaurit saupolizoare, potrivit datelor furnizate de reteaua Praktiker, cel maimare jucator din retailul de bricolaj.
"Varfurile activitatii de colectare au coincis cu perioadelecampaniilor de schimb 1:1 derulate in magazinele Praktiker. Inintervalele respective, cantitatea de deseuri stranse in magazine afost in medie de peste 4 ori mai mare", a declarat Dan Todor,directorul de marketing al Praktiker Romania.

Campaniile de tipul "schimb 1:1" ofera reduceri cuprinse, ingeneral, intre 10% si 20% la cumpararea de produse noi clientilorcare vor sa-si schimbe aparatura din casa si care predau inmagazine produse electrocasnice, electrice sau electronicevechi.

Praktiker a anuntat demararea a doua campanii noi de acest genpe 5 martie, in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Reciclare(RoRec).

Prin aceste campanii, retailerul acorda o reducere de 15% laaparatele de aer conditionat marci proprii ale Praktiker clientilorcare predau in magazine electrocasnice vechi de mari dimensiuni sio reducere de 20% la sculele electrice portabile Bosch celor carerenunta la articolele uzate din aceeasi categorie de produse.

Praktiker a colectat de pe piata 21% din volumul total deelectrocasnice si electronice aduse in magazinele participante lacampania de colectare a deseurilor in perioada ianuarie 2009 -ianuarie 2010 inclusiv.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO