ZF 24

Test Auto ZF: Alfa Romeo Mi.To - Accent pe sportivitatea elegantei

Test ZF auto: Alfa Romeo Mi.To - Accent pe sportivitatea elegantei (Foto: ProMotor)
17.07.2009, 11:59 23

Principala inspiratie a celor de la Alfa atunci cand a venit vorba de Mi.To a fost modelul 8C Competizione - cel mai sportiv model din istoria marcii, lansat intr-o editie limitata de 500 de exemplare.

De la Punto s-au preluat numai acele elemente care nu influentau comportamentul dinamic al masinii - precum structura de rezistenta, dar si “detalii” precum sistemul de climatizare.

Ceea ce deosebeste Alfa Mi.To de alte modele de clasa mica este sistemul “Alfa DNA”, care a fost special conceput dupa celebrul „Mannetino” de la Ferrari - butonul care controleaza setarile dinamice ale masinii, precum si gradul de interventie al sistemului de control al tractiunii si stabilitatii. Acest program dispune de trei moduri de rulare - normal - masina raspunde prompt la comenzi si se pune accent inclusiv pe economia de combustibil, in timp ce sistemele sunt setate de un grad optim de siguranta. In modul “Dynamic” motorul raspunde mai prompt la apasarea pedalei de acceleratie, iar sistemele de control al tractiunii si stabilitate dau mai multa “libertate” celui de la volan, spre deosebire de modul “All weather”, cand parametrii masinii sunt setati pentru cresterea gradului de siguranta.

Modelul testat era echipat cu noua generatie de motor pe benzina de 1,4 litri si 155 CP, care respecta normele Euro 5, care va reprezenta alternativa Alfa la hot-hatchuri – desigur, pana la aparitia lui GTO. De-a lungul testului consumul indicat de computerul de bord a fost de maxim 12 litri/100 km in regim urban, in conditiile in care s-a abordat un stil de condus ceva mai sportiv, dar care a scazut sub 7 litri/100km in afara orasului.

Cu toate ca are „numai” 155 CP si 230 Nm, la condus ai impresia atunci cand accelerezi ca sub capota sunt cel putin 200 CP, reprizele fiind comparabile cu cele ale Renault Clio RS.

Daca la inceput am crezut despre „DNA” ca este doar un artificiu de marketing, in timp real ne-am schimbat total impresia. Diferentele sunt foarte notabile intre modul Normal si cel Dinamic.

In Dinamic directia raspunde foarte bine la comenzi, iar setarile sasiului sunt reusite. Daca in modul Driver MiTo nu este la fel de ferma precum un Clio RS, in Dinamic se bate cu acesta de la egal la egal.

Odata intrat in habitaclu nu ai cum sa nu observi volanul sport, portierele de mari dimensiuni care ofera impresia ca te urci intr-o masina mult mai mare dar si elemente mici preluate de la Grande Punto.

Cu toate ca nu poate fi catalogata drept un hot-hatch, datorita puterii de sub 200 CP, MiTo este fara nicio indoiala o Alfa C8 Competizione de clasa mica. Iar pretul de 19.250 de euro cu TVA intareste imaginea premium a noii Alfa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO