ZF 24

Test Auto ZF: BMW Seria 5 GT - Un mix bun, intre Seria 7 si X5

Test Auto ZF: BMW Seria 5 GT - Un mix bun, intre Seria 7 si X5
18.02.2010, 11:34 230

O alternativa atat la limuzina Seria 7, cat si la un SUV, precumX5 sau X6, aceasta ar fi descrierea perfecta a Seriei 5 GT. Contrarnumelui, Seria 5 GT nu are nicio legatura la nivel conceptual cunoua limuzina de clasa mare a constructorului bavarez prezentata lainceputul acestei saptamani.

Cel mai bine Seria 5 GT ar fi descrisa ca fiind o Seria 7, cu unspatiu interior comparabil cu cel dintr-un X5. Spunem Seria 7deoarece 5 Gran Turismo a preluat de la 7 sasiul, si areampatamentul si encartamentul (distanta dintre roti) aproapeindentice cu acesta.

Designul pe de alta parte, este o imbinare intre practic sihi-tech. Toate liniile sunt gandite pentru a oferi performanta, sinu neaparat pentru a fi considerate frumoase. Nici nu incapeindoiala, deoarece 5GT este ultima creatie a lui Chris Bangle incalitate de designer-sef la BMW. Din lateral pare la fel de inaltprecum un X5, iar spatele se termina brusc. Nu este nici sedan,nici hatchback.

Cum iei loc pe scaunele din spate, observi ca accesul este la felde usor ca intr-un SUV, dar ai scaune independente ca intr-olimuzina de prestigiu, in timp ce spatiul la cap este tipic unuiX5.

La volan, aproape acelasi lucru. Nu ai cum sa nu apreciezi postulde conducere inalt, scaunul tip fotoliu si toate comenzileamplasate ergonomic in jurul tau. Nu am apreciat insa plasticulcare imita aluminiul si nici displayul in format 4:3 si nu 16:9,dar acestea sunt elemente care pot fi "gestionate" de client dinlista de dotari.
Un plus reprezinta si posibilitatea rabatarii banchetei spateutilizand doar cateva butoane din portbagaj, sau hayonul cudeschidere dubla - idee preluata de la Skoda Superb,
Atunci cand pornesti motorul nu realizezi daca este vorba de obenzina sau un diesel. Singurul lucru care te informeaza intr-ooarecare masura este turometrul, care are "in minus" aproape 2.000rpm - indiciu care iti confirma ca este vorba de un diesel.

Multumita sistemului Dynamic Drive Control poti seta masina exactcum ti-o doresti - Confort, Normal, Sport si Sport Plus (unde sedecupleaza sistemul de control al tractiuniii, nu si cel alstabilitatii). Acest sistem controleaza atat setarile suspensiei,cat si raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie simodul de schimbare al treptelor. Pe de alta parte masina se simtedestul de asistata, pornind inclusiv de la directia electrica. Darin acelasi timp, este confortabila. In modul Confort spre exemplu,majoritatea denivelarilor nici nu se simt si nici nu se aud. Doarcele cu adevarat "importante" se simt, dar si atunci, foartediscret.
Spre exemplu, pe Soseaua de Centura a Capitalei, care in prezentarata ca si cum ar fi trecut prin doua razboaie mondiale fara a fireabilitata, 5 GT a oferit un confort net superior.

Motorul diesel de 3,0 litri si 245 CP reuseste sa accelereze celedoua tone ale masinii in mai putin de 7 secunde pana la 100 km/h.Dar, ceea ce conteaza, sunt si reprizele, "facilitate" de cutia deviteze cu opt trepte.
Avand in vedere traficul de pe centura, consumul mediu inregistratde-a lungul testului a fost de aproximativ 9 litri/100 km. Peautostrada, la o viteza de croaziara de 120-130 km/h acesta ascazut la 8 litri/100 km.
Pretul de pornire al unui 530d GT aproape 56.000 de euro, cu TVAinclus, pret comparabil insa cu al unui X5 xDrive30d, care are insa10 CP mai putini, dar dispune de tractiune integrala, si nu doar detractiune spate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO