Neînţelegerile cauzate de diferenţele dintre generaţii la nivel de companie pot fi soluţionate dacă oamenii nu se mai judecă între ei, dacă există o comunicare eficientă şi o ascultare reciprocă, a spus Viorel Panaite, managing partner al firmei de training Human Invest, în cadrul ZF Live.
„Mesajul meu este să facem paşi unii către ceilalţi, să învăţăm să ne ascultăm şi să nu ne judecăm, pentru că altfel nu poate exista colaborare. A vedea ce funcţionează în stilul celor tineri (generaţia Y, millennials, cu vârste de până în 30 de ani - n. red.), ce funcţionează în stilul generaţiei X (cu vârste cuprinse între 40 şi 50 de ani - n.red.) şi a pleca de la lucrurile care merg, este o atitudine mai matură decât a judeca.“
Companiile apelează la consultanţă în resurse umane din ce în ce mai des, cerând ajutor pentru a putea stabili un dialog între angajaţi. Multe proiecte ale companiei pot avea de suferit dacă reprezentanţii firmei nu se înţeleg, iar aceste neînţelegeri sunt puse pe seama diferenţelor dintre generaţii.
„Interesant este că în ultimele două luni, iunie şi iulie, am primit de la patru firme cereri pentru proiecte prin care să deschidem dialogul între generaţii în companiile lor, de la o companie farmaceutică, una de producţie piese auto, una din industria ospitalităţii şi una de distribuţie.“