ZF Live

Viorel Niculescu, director general Automotive Trading Team, la ZF Live: Într-o piaţă ca a României, retailul auto a dispărut

Autor: Octavian Calei

23.04.2013, 13:35 598

Ziarul Financiar a avut ieri ca invitat la emisiunea de business ZF Live, care se desfăşoară în fiecare zi de luni până vineri de la ora 10.00 la 11.00 dimineaţa şi este transmisă pe site-ul live.zf.ro, pe Viorel Niculescu, unul dintre cei mai vechi şi mai influenţi oameni de pe piaţa auto, care a vorbit despre situaţia precară a retailului auto din România.

Viorel Niculescu, director general Automotive Trading Team - dealer Jaguar, Range Rover, Land Rover, a afirmat că într-o piaţă ca a României, efectiv retailul auto a dispărut, peste jumătate din dealeri aflându-se într-o insolvenţă nedeclarată.

Înregistrarea emisiunii poate fi urmărită pe live.zf.ro şi pe site-ul zf.ro.

Ce a spus la emisiune Viorel Niculescu:

 
  • Acum ne confruntăm cu cel mai greu moment din cei 20 de ani de retail auto pentru că acum ai de unde să cazi
  • În anii ’90 nu m-ai trecut prin minte deloc că Ford va produce maşini în România
  • Exporturile sunt susţinute şi vor fi susţinute de Dacia şi Ford
  • Strategia Ford este cel puţin pe zece ani
  • Cel mai bun an a fost 2004-2005 pentru noi deoarece atunci a fost creată reţeaua de dealeri şi a fost acoperită toată ţara. În 1998, Ford, dacă excludem flota dată la poliţie de Volkswagen, a fost lider de piaţă cu 596 de maşini. În 2004, s-au vândut 7.000, în 2005 s-au făcut 14.000, ajungând la un maxim în 2008 de peste 24.000 de maşini. Ford a avut o creştere spectaculoasă. Preţul mediu al unui Ford era în jur de 14.000 euro în acea perioadă de boom
  • Cum se fac preţurile – există specialişti care stabilesc unde ar trebui să se poziţioneze să zicem, Ford, ca imagine, ca nume, ş.a.m.d. Ei fac socoteli şi ajustări în funcţie de concurenţă. Ei fac preţul în funcţie de lista de retail a concurenţei. Aici intervin marjele importatorului, unde există costuri ascunse
  • 10-12% era marja dealerului, marja importatorului era în jur de 20%. Preţul creştea cam cu 30% de la import.
  • 10-15% este acum marja la o maşină pe lanţul de producţie. 10% dealerul, iar 5% îi revine importatorului
  • Într-o piaţă ca a României, retailul auto a dispărut – vorbim de mărcile de volum, de flote, de leasing operaţional, activităţi care nu au nimic de-a face cu omul obişnuit care vine şi cumpără o maşină
  • Peste jumătate din dealeri sunt într-o insolvenţă nedeclarată.
  • Acum concurenţa este pe service. Aceasta face diferenţa dintre cine supravieţuieşte şi cel care nu
  • Din cele trei componente ale comerţului auto - vânzările de maşini, service, acţiunile de aftersales, businessul nostru funcţionează numai în două, chiar una şi jumătate. Cele din urmă sunt zero, iar service-ul a scăzut.
  • Anul trecut am vândut 78 de maşini
  • În primul trimestru am vândut 53 de maşini, toate pe piaţa românească
  • Foarte mulţi supravieţuiesc exportând maşini înapoi în Germania, Austria, Belgia
  • Chiriile sunt ucigătoare. În 2006-2007, când am deschis, puteai să plăteşti oricât chiria. La un service de 5.000 mp, chiria iniţială a fost de 40.000 de euro pe lună. Acum, chiria este undeva la 10.000 euro pe lună.
  • În 2012, am avut o cifră de afaceri de 4 mil. de euro şi 36.000 lei profit
  • Anul acesta aşteptăm să se vândă 70.000 de maşini, undeva la nivelul anului 2000
  • Prognozez 150.000 de maşini vândute în 2015, aşteptăm o dublare a pieţei
  • Eu cred că ne-a trecut glonţul pe la ureche cu greva de la Dacia.Dacă cumva nu se ajungea la un rezultat, sau nu ceda partea franceză, puteam să închidem fabrica
  • Cea mai scumpă maşină pe care am vândut-o anul trecut a fost de 156.000 de euro.
  • Programul „Rabla” nu mai funcţionează. A devenit un mijloc de a trafica nişte bonuri valorice şi de a plăti mai puţin pe o maşină
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
AFACERI DE LA ZERO