ZF News

O treime din produsele din magazinele Benvenuti sunt „made in Romania“

Dan Pavel, proprietar al Benvenuti. Fotograf: Cristina Nichituş

Dan Pavel, proprietar al Benvenuti. Fotograf: Cristina Nichituş

Autor: Cristina Roşca

06.03.2015, 00:07 1188

Afacerile retailerului de încălţă­minte Benvenuti au avansat anul trecut cu 24%, până la 83,5 mil. lei (18,8 mil. euro), cifră de afaceri ce poziţionează compania în top cinci cei mai importanţi retaileri de încălţăminte din România alături de Deichmann, Leonardo, CCC şi Otter, potrivit datelor ZF.

„Cifra de afaceri a crescut anul trecut cu 24% în contextul în care am deschis un magazin nou la Târgu-Jiu. Au contribuit însă la creştere şi deschiderile de pe final de 2013.“ Like for like (fără a se ţine cont de expansiune), avansul cifrei de afaceri a fost de 10%. Dan Pavel, proprietar al Benvenuti, recunoaşte că anul trecut a fost o perioadă foarte bună pentru companie, însă afirmă că în spate stau multă muncă şi investiţii masive în publicitate. Pentru acest an el este precaut, afirmând că şi-a bugetat un avans like for like de 2-3%.

„Nu ştim cât mai pot creşte magazinele mature.“

Benvenuti vinde în special pantofi cumpăraţi de la furnizori italieni, însă o parte dintre aceştia au fabrici în România.

„Lucrăm cu fabrici din România, 25-30% din produsele din magazine fiind «made in Romania». Dintre acestea însă cele mai multe sunt deţinute de acţionari italieni. Avem însă contracte şi cu două fabrici româneşti (cu acţionariat local, n.red.) de pantofi şi cu două de marochinărie. Am vrea însă să extindem aceste colaborări.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO