ZF Transilvania

Farmec a vandut in primul trimestru cosmetice de 4,6 mil. euro

16.04.2009, 16:40 40

Conducerea companiei Farmec din Cluj-Napoca, cel mai mare producator de cosmetice cu actionariat integral autohton, a raportat realizarea in primul trimestru din acest an a unei cifre de afaceri de 4,6 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu 6% fata de perioada similara a anului trecut.

Producatorul clujean de cosmetice a incheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu o cifra de afaceri de aproximativ 25 de milioane de euro (90 de milioane de lei), ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu 22% fata de anul precedent. In 2007, vanzarile totale ale firmei clujene au ajuns la valoarea de 21,5 mil. euro, iar profitul companiei la 2,6 mil. euro.
„Conform primelor rezultate, in luna martie a acestui an gamele Aslavital si Farmec au inregistrat cresteri de 30%, respectiv 22,3% fata de luna ianuarie. O evolutie semnificativa au avut-o deodorantele pentru barbati din gama Athos, care au inregistrat in primul trimestru al lui 2009 vanzari cantitative mai mari cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Comparativ cu perioada similara a anului trecut, rezultatele financiare din primul trimestru la gamele de produse Gerovital H3, Gerovital Plant, Aslavital si Farmec se mentin la acelasi nivel’’, a declarat pentru ZF Transilvania Mihaela Turdean, director general in cadrul companiei Farmec. Potrivit reprezentantilor companiei clujene, cresterea vanzarilor in primul trimestru din acest an fata de perioada similara din 2008 se datoreaza in special lansarii de noi produse si ofertelor promotionale.
„Multe dintre marcile pe care le detinem sunt cunoscute si in afara tarii, facand parte din productia exportata in Europa, Asia si America de Nord. Avem produse care se vand foarte bine la export, precum gama Gerovital, care reprezinta 80% din exporturile noastre’’, spune Mihaela Turdean.
Potrivit reprezentantilor companiei Farmec, piata romaneasca de cosmetice a ajuns anul trecut la aproximativ 800 de milioane de euro, valoare care, din cauza crizei financiare globale, va fi destul de greu de mentinut si pentru acest an. Oficialii firmei clujene spun ca piata cosmeticelor din Romania este fragmentata, oferta impartindu-se intre reprezentantii marilor companii internationale si producatorii autohtoni.
„Compania noastra este pregatita sa reziste crizei financiare globale si in acest an, insa suntem constienti ca nu vom realiza o evolutie similara a vanzarilor cu cea de anul trecut. Cu toate acestea, estimez si pentru 2009 o evolutie pozitiva a afacerilor Farmec. Am renuntat la intermediari si avem in plan ca in acest an sa diversificam portofoliul de produse prin introducerea unor noi articole’’, spune Turdean. In momentul de fata, compania detine 10 reprezentante in tara.
Compania Farmec a demarat anul trecut un program de investitii in valoare de aproximativ 5 mil. euro in vederea modernizarii si retehnologizarii liniilor de productie. In urma cu doi ani, firma clujeana a finalizat un program de investitii pentru imbunatatirea calitatii produselor si pentru diminuarea costurilor de productie.
In 2008, compania din Cluj si-a diversificat portofoliul propriu de produse si a lansat pe piata Gerovital H3 de la Gerovital Cosmetics, in urma achizitionarii integrale a dreptului asupra acestei marci. Din gama Gerovital fac parte marcile Gerovital H3, Gerovital Plant si Gerovital Plant Forte.
Potrivit reprezentantilor companiei clujene, Gama Gerovital este, in prezent, cea mai bine vanduta linie de produse din tara, fiind achizitionata de peste 12% dintre consumatorii locali de produse de ingrijire a tenului.
Anul trecut, compania a obtinut o cota de piata de 26,47% in cazul segmentului produselor de ingrijire faciala, iar pe segmentul de cleansing i-a revenit o cota de 30,89%. In ceea ce priveste produsele de ingrijire corporala, Farmec a obtinut in 2008 o cota de piata de 9,09%.
Marcile comercializate de compania clujeana sunt Gerovital H3, Gerovital Plant, Aslavital, Farmec, Aslamed, Doina, Ada, Obsesie, Athos si Dermofarm. Produsele Farmec sunt prezente pe pietele din Ungaria, Polonia, Serbia, Anglia, Austria, Belgia, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Germania, Italia, Spania, Olanda, Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Liban, Iordania, Thailanda, Japonia, SUA si Canada. Ponderea exportului reprezenta anul trecut 10% din totalul cifrei de afaceri a companiei clujene.
Producatorul de cosmetice si-a marit numarul de angajati anul trecut ca urmare a majorarii cererii de produse cosmetice si chimico-casnice, astfel ca in prezent compania clujeana dispune de un numar de 660 de angajati.
Principalii jucatori de pe piata cosmeticelor sunt Beiersdorf, Oriflame, Avon si L’Oreal, Gerocossen si Elmiplant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO