ZF Transilvania

Kenvelo a deschis primul magazin sub brandul TimeOut din Cluj

Kenvelo a deschis primul magazin sub brandul TimeOut din...

Autor: Laurentiu Cotu

01.05.2013, 17:27 315

Grupul Kenvelo, cu afaceri de aproximativ 20 mil. euro anul trecut, a deschis primul magazin sub brandul TimeOut din Cluj, în centrul comercial Polus Center. Noul magazin ocupă o suprafaţă de 131 mp şi este situat lângă retailerul C&A. Kenvelo operează de mai mult timp în România o reţea de magazine sub brandurile Kenvelo, Lee Cooper şi Tom Tailor, însă a început, încă de anul trecut, să dezvolte pe piaţa locală şi brandul american TimeOut.

Kenvelo intenţionează în acest an deschiderea a cel puţin zece magazine noi Lee Cooper, tot atâtea TimeOut, patru Tom Tailor şi 3-4 Kenvelo, conform unor informaţii anterioare ale companiei. În acest context, până la finalul anului cele patru branduri vor avea pe piaţa locală aproape 100 de magazine.

Compania a semnat deja o serie de contracte, iar în cazul TimeOut Kenvelo vizează oraşele mari, precum Craiova, Piteşti (Euromall) şi Bucureşti (Cora Alexandriei). Brandul american TimeOut este ultimul dintre cele patru care a intrat în portofoliul Kenvelo, în toamna lui 2012. Retailerul este în prezent la a doua încercare în România, după o pauză de circa trei ani. Prima dată compania a intrat în perioada de boom şi avea un plan ambiţios, să se extindă pe piaţă cu zeci de magazine. Cu toate că lucrurile au mers bine la început, a venit criza şi compania a decis să iasă de pe pieţele unde nu avea o poziţie strategică. Acum planurile vizează 30 de magazine TimeOut, în următorii doi ani.

Oficialii Kenvelo au explicat anterior că, în cazul readucerii brandului TimeOut pe piaţa locală nu este vorba de o franciză a brandului american, ci de un parteneriat, în condiţiile în care acţionarii Kenvelo deţin o participaţie în cadrul TimeOut. Nici în cazul celorlalte branduri din grup nu este vorba de o franciză. Astfel, brandul Tom Tailor este adus în joint-venture împreună cu compania-mamă, iar în cazul Lee Cooper acţionarii Kenvelo au un contract de producţie cu brandul britanic la nivel mondial.

Kenvelo a încheiat anul 2012 cu o cifră de afaceri de aproximativ 20 mil. euro, similară celei din 2011, însă cu un număr mult mai mic de magazine (Kenvelo opera în 2011 pe piaţa locală aproximativ 70 de magazine), potrivit unor declaraţii anterioare ale companiei. Kenvelo şi-a bugetat pentru acest an o creşterea a businessului, pentru toate cele patru branduri din portofoliu, în contextul în care are în plan să deschidă încă 27-28 de magazine.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO