ZF Transilvania

Merch Auto: Pentru dealerii auto, 2009 va fi unul dintre cei mai grei ani

Merch Auto: Pentru dealerii auto, 2009 va fi unul dintre cei mai grei ani

Merch Auto estimeaza pentru 2009 vanzari de aproximativ 8 milioane de euro, valoare similara cu cea obtinuta in 2007

19.01.2009, 18:12 43

Conducerea companiei clujene Merch Auto, dealer Honda si importator al autocarelor Yutong, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de peste 8 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu 30% fata de anul trecut. Compania a incheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu vanzari totale de aproximativ 11,7 mil. euro.

"Primele noua luni din 2008 au fost excelente pentru vanzarile noastre, insa incepand din luna octombrie si pana la finele anului trecut vanzarile Merch Auto s-au redus cu aproximativ 50%. Vanzarile din acest an vor fi afectate pe langa criza mondiala si de marja de negociere pe care si-o va permite potentialul nostru client, acesta tinand cont de discounturile mari facute de majoritatea importatorilor. Castigurile vor fi mult mai reduse fata de perioada de inceput a anului 2008", a declarat pentru ZF Transilvania Szatmári Szabolcs, managerul general al companiei Merch Auto.
Potrivit principalilor dealeri auto din Cluj, reducerea cu 12% a vanzarilor de masini noi pe piata auto romaneasca anul trecut fata de anul 2007 din cauza crizei globale a afectat si activitatea desfasurata de acestia pe piata locala. Jucatorii din acest segment de piata estimeaza ca piata masinilor noi si-ar putea reveni incepand cu trimestrul doi al anului in curs.
Compania a comercializat in total anul trecut 81 de autoturisme Honda, 55 de autocare Yutong si 1.400 de ATV-uri si scutere, iar pentru acest an targetul de vanzari fixat de conducerea dealerului clujean este cu 30% mai mic fata de vanzarile din 2008. Cele mai bine vandute modele Honda in 2008 au fost Honda CR-V si Honda Accord. Cele mai recente modele Honda lansate pe piata clujeana sunt noul model Accord si modelul Honda Jazz.
Potrivit reprezentantului companiei clujene, ponderea vanzarilor de autocare este de 60% din totalul cifrei de afaceri Merch Auto, o pondere de 29% din vanzari ATV-urile, iar 11% autoturismele Honda. Compania comercializeaza ATV-uri sub brandurile Linhai, model fabricat sub licenta Yamaha, Gamax, sub licenta Suzuki, si TGB.
Merch Auto a anuntat anul trecut ca intentioneaza sa demareze un proiect de investitii de peste 4 mil. euro in vederea construirii unui parc auto in Cluj-Napoca avand o suprafata totala de 12.400 de metri patrati, proiect care in prezent este in expectativa. In viitorul sediu de tip 3S (sales, service, spare parts) din Cluj-Napoca vor fi expuse autoturisme Honda, autocare Yutong si ATV-uri importate de companie din China.
"tinand cont de criza financiara globala care se va prelungi si in acest an, nu cred ca vom demara constructia sediului Merch Auto in acest an. In ceea ce priveste investitiile si vanzarile de autoturisme, pentru dealerii auto, anul 2009 va fi unul dintre cei mai grei ani", spune Szatmári Szabolc.
Incepand din 2007, strategia de vanzari Honda in Romania a fost semnificativ schimbata fata de cea adoptata in anii precedenti, cand activitatea de import era coordonata de Carpati Motors. Toti dealerii Honda din tara au demarat incepand din 2008 lucrari de modernizare a propriilor showroom-uri, in vederea atingerii standardele Honda impuse de companie.
Firma Merch Auto a fost infiintata in anul 1997 la Cluj-Napoca si este reprezentant zonal pentru marca de automobile Honda, desfasurand activitati de comercializare si prestari servicii in domeniul auto. Din 2004, compania a devenit importator si distribuitor in Romania al autocarelor Yutong, fabricate de compania chineza Yutong Bus Ltd, si comercializeaza din anul 2006 diverse modele de ATV-uri. Actionarii companiei sunt persoane fizice romane, numarul de angajati Merch Auto fiind de 30 de persoane.
Statisticile APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) indica o scadere de 12% a vanzarilor pe piata auto autohtona a masinilor noi in 2008, la un nivel de 324.080 de autovehicule. Tot anul trecut, importurile de autoturisme s-au redus cu 7,7% fata de 2007, la nivelul de 189.050 de unitati, in timp ce vanzarile autoturismelor autohtone au inregistrat un declin de peste 26%, la 81.945 de masini.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO