Ziarul de Duminică

CARTEA DE STIINTA / Despre tradator si tradare dintr-o noua perspectiva

CARTEA DE STIINTA / Despre tradator si tradare dintr-o noua perspectiva
04.08.2009, 15:20 45
Bart D. Ehrman
Evanghelia pierduta a lui Iuda
Editura Humanitas
 
„Este – spune autorul – o evanghelie care pare sa fi aparut din neant, descoperita fiind in urma cu treizeci de ani intr-un mormant din Egipt; acum o pot studia, pentru prima data, cititorii facsinati de istoria crestinismului timpuriu si de nenumaratele forme pe care le luau credinta si ritualurile crestine din veacurile de inceput. Este de fapt o Evanghelie gnostica. Si este una dintre cele mai fascinante descoperite vreodata. Nu a fost scrisa de Iuda sau de altcineva care chiar sa-l fi cunoscut. Nu e la fel de veche precum Evangheliile dupa Matei, Marcu, Luca sau Ioan. Dar reprezinta una dintre cele mai vechi marturii necanonice care au ajuns pana la noi. Iar povestea pe care o are de spus este iesita din comun." Traducere din engleza de Adina Cobuz.
 
Loredana Ivan
Cele mai importante 20 de secunde
Competenta in comunicarea nonverbala
Editura Tritonic
 
Comunicarea nonverbala este o disciplina noua, care trezeste interesul profesorilor, studentilor, dar si al nespecialistilor. Ideea ca indivizii pot utiliza elementele non verbale pentru a identifica adevaratele trairi emotionale, intentiile celuilalt sau pentru a-i influenta comportamentul aprinde imaginatia publicului.
 
Zhuangzi
Calatorie libera
Editura Humanitas

Zhuangzi este considerat unul dintre cei trei parinti ai daoismului, alaturi de Laozi si Liezi. El este cel care instaureaza Dao, Non-Actiunea si Firea ca principii supreme intr-o lumea in care omul este egalul Cerului si Pamantului. „Zhuangzi reia partial de la Laozi temele unitatii, seninatatii, refuzului lumii, dezvoltandu-le, sistematizandu-le, conferindu-le un plus de forta si relief. Dar el se detaseaza de Laozi printr-o mai mare tendinta de interiorizare; preocuparea socio-politica dispare, iar non-actiunea, nemaiavand nici conotatie sociala, nici conotatie politica, devine o stare de constiinta; tema intoarcerii la Unitate devine, intr-o mai mare masura decat visul varstei de aur, aspiratia unirii cu valul miscator al vietii. Un element mistic integreaza si, in acelasi timp, depaseste relativismul dialectic al lui Laozi." (Isabelle Robinet, Istoria daoismului). Traducere din chineza clasica, note, studiu introductiv, glosare si bibliografie de Luminita Balan si Tatiana Segal. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO