Ziarul de Duminică

Street Delivery 2013 în trei oraşe

Street Delivery 2013 în trei oraşe

Autor: Ziarul de Duminica

14.06.2013, 00:07 661

Un eveniment urban de arhitectură şi arte care se va desfăşura începând de astăzi 14 iunie şi va dura trei zile. În trei oraşe diferite – Bucureşti, Timişoara şi Iaşi. La Bucureşti are loc ediţia a-VII-a, la Timişoara - ediţia a VI-a, la Iaşi este o premieră.

Street Delivery a fost organizat în premieră de Librăria Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România cu motto-ul „Art Delivery – Strada Arthur Verona este strada ta!” în 2006, pentru ca un an mai târziu evenimentul să fie organizat în paralel şi la Timişoara cu numele de Street Delivery.

În fiecare an, timp de trei zile ale lunii iunie, strada Arthur Verona din Bucureşti şi strada Florimund Mercy din Timişoara se închid circulaţiei auto şi devin un spaţiu destinat exclusiv pietonilor, cărora li se alătură şi bicicliştii.

Tema Street Delivery 2013 porneşte de la ideea că locuitorii au dreptul la patrimoniu, arhitectură de calitate şi peisaj, la fel cum au dreptul la sănătate şi justiţie (Declaraţia de la Cluj - OAR 2008). De aceea, organizatorii (Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România) îşi propun, prin acest eveniment un exerciţiu de locuire civilizată prin patrimoniu şi arhitectură de calitate.
Sunt proiecte aparţinând următoarelor categorii:


Arhitectură, urbanism, design urban şi peisagistică. Arhitecţii, urbaniştii, peisagiştii şi designerii Bucureştiului, studenţi sau diplomaţi, au fost invitaţi să contribuie cu idei de locuire a spaţiului public, de la mobilier stradal la intervenţii creative pentru uzul şi abuzul pietonilor. O direcţie care începe să se contureze puternic la Street Delivery este aducerea în dezbatere publică, în plină stradă, a unor subiecte fierbinţi pentru Bucureşti - haosul urbanistic, distrugeri şi demolări masive şi brutale din zone cu tradiţie şi spaţii verzi în numele unei modernizări prost înţelese, care nu ţine seama de nevoile reale ale locuitorilor.

Societate civilă, ecologie, mediu. Societatea civilă, care se ocupă de problemele de patrimoniu, ecologie şi dezvoltare urbană, este şi ea un actor important al Street Delivery, militând prin dezbatere şi dialog pentru un Bucureşti prietenos cu toţi locuitorii săi şi pune un accent deosebit pe susţinerea şi promovarea proiectelor din acest domeniu.
Street Delivery este un eveniment urban care se preocupă şi de calitatea mediului natural. Interacţiunea dintre zonele urbane şi mediul încojurător, la fel ca şi limita dintre ele, sunt complexe şi nu pot fi tratate separat. De aceea organizatorii vor să puncteze şi ameninţările cu care se confruntă mediul înconjurător oriunde în ţară: defrişări, vânători ilegale, microhidrocentrale şi impactul lor asupra ecosistemului, sau amprenta de carbon a construcţiilor. Orice propunere de proiect sau subiect de dezbatere pe această temă este binevenită.

Muzică si Film. În fiecare an, Street Delivery propune publicului nume noi ale scenei muzicale româneşti, principala sa misiune fiind cea de promovare a artiştilor şi a proiectelor proaspete, indiferent de genul muzical.
De asemenea, Grădina Verona se transformă de-a lungul celor trei seri ale Street Delivery într-un cinema în aer liber. Dacă deţineţi drepturile de difuzare pentru creaţii video independente, scurt metraje, documentare, animaţii sau filme experimentale care să reflecte spiritul civic şi valorile Street Delivery, trimiteţi propunerile detaliate în formularul de aplicare.

Activităţi pentru copii. Street Delivery deschide şi în acest an strada pentru cei mici. Organizatorii vor sa le ofere copiilor o alternativă simpatică de petrecere a timpului liber, alta decât statul în faţa calculatorului, aşa că organizează diverse evenimente atât pe strada Arthur Verona, cât şi în Grădina Icoanei sau în monumentele istorice de pe stradă.

Arte vizuale. Proiectele artistice care integrează în concept „livrarea în stradă”, scoaterea artelor din muzee, galerii şi „cuburi albe”, astfel ca trecătorii să poată interacţiona cu lucrările. Sunt de preferat proiectele nonintruzive, acelea care implică publicul fără a-l forţa să participe. Lucrările pot lua formă în orice mediu, de la artă conceptuală la sculptură, de la graffiti la land art. Atenţie însă, acestea nu trebuie să modifice strada în mod permanent.

Teatru, dans, performance. Street Delivery este deschis manifestărilor artistice gândite pentru o audienţă statică sau dinamică, uzând de stradă ca spaţiu liber de exprimare. Nu există limitări în privinţa mediilor de comunicare şi a mijloacelor folosite, atâta timp cât ele pot fi adaptate şi integrate în contextul mai larg al evenimentului, făra a altera integritatea spaţiului fizic, vizibilitatea şi ambianţa sonoră în care se desfăşoară ceilalţi participanţi.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO