Ziarul de Duminică

Un inedit program educational isi sarbatoreste succesul

11.07.2000, 00:00 18



Intr-o perioada inca foarte dificila pentru cultura romana, proiectele teatrale, muzicale, cinematografice sau literare de anvergura aproape ca nu se mai pot concretiza fara sprijinul financiar al unor firme sau companii particulare, desi numarul celor interesate si motivate sa investeasca in aceasta directie este inca foarte mic, iar implicarea lor in actiuni din domeniul invatamantului sau al sanatatii este si mai palida.

Este unul dintre motivele pentru care faza-pilot a programului educational "Decizia e a ta", demarat de Philip Morris la sfarsitul anului trecut, a captat atat atentia presei, cat si a profesorilor din scolile bucurestene, care s-au alaturat ideii companiei de a ajuta minorii sa ia decizii adecvate in situatii complexe, ce implica riscuri. Programul exprima in mod practic crezul companiei - acela ca minorii trebuie convinsi sa nu fumeze ori sa renunte la fumat.

La sfarsitul saptamanii trecute, la Sinaia a avut loc festivitatea de decernare a diplomelor de atestare pentru calitatea de formator a cadrelor didactice care vor lucra in viitor pentru promovarea pe scara larga a obiectivelor acestui program unic la noi in tara, realizat de experti romani cu sprijinul Ministerului Educatiei Nationale, al Ministerului Tineretului si Sportului si al Ministerului Sanatatii. Ideea acestui inedit proiect apartine doctorului psiholog Andrei Popescu, caruia i s-au alaturat Aurora Liiceanu (psiholog), Dakmara Georgescu (consilier in Ministerul Educatiei Nationale), Mircea Popa (director in Ministerul Sanatatii) si Peter Imre (reprezentant Philip Morris).

Succesul campaniei "Decizia e a ta", desfasurata pana acum in cateva scoli bucurestene, a facut ca, incepand cu anul scolar 2000-2001, proiectul sa fie continuat si extins in toate institutiile de invatamant din Capitala si din Ploiesti. Programul initiat de Philip Morris se inscrie in filozofia globala a companiei, dar a fost atent adaptat realitatilor locale, specifice. Aceasta filozofie se bazeaza pe responsabilitate, pe faptul ca obiceiul fumatului poate fi adoptat numai de adultii informati, deci in perfecta cunostinta de cauza.

"Ministerul Sanatatii nu este intotdeauna de aceeasi parte a baricadei cu o companie producatoare de tutun, dar in cadrul acestui program educational, care isi propune sa faca ceva pentru sanatatea copiilor, am luptat impreuna pentru aceeasi cauza. Succesul campaniei n-ar fi fost posibil fara implicarea sufleteasca a profesorilor care au lucrat cu elevii", a declarat la intalnirea de la Sinaia Peter Imre, reprezentant Philip Morris in Romania.

Daniela Florescu, Manuela Constantinescu, Carmen Theodorescu, Luminita Ungureanu, Elsa Carabus, Mirela Neacsu, Doinita Ghencea, Mihaela Lazar, Nicoleta Marinescu, Valentina Parvu, Anda Vasile, Alexandra Anghel, Adriana Pop, Daniela Iancu, Livia Popa sunt doar cativa dintre profesorii carora li se datoreaza succesul proiectului-pilot ce va fi pus in practica in aceasta toamna. "A fost o experienta unica. Nefacand parte din sistemul de invatamant, efortul intelectual de a nu derapa in teorie sau idealism a fost foarte mare", a declarat Andrei Popescu, "tatal" campaniei "Decizia e a ta".

"Unul dintre meritele campaniei este acela ca a reusit o deschidere a scolii catre exterior si implicarea celor din afara a tot ce inseamna invatamant in problemele scolii", a concluzionat Dakmara Georgescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO