Auto

Cu maşina la service: mai ieftin dimineaţa şi seara

Autor: Bogdan Alecu

22.09.2010, 23:48 132

Adrian Rusea, care împreună cu fratele său Matache Ruseacontrolează compania Serus, dealer al Dacia, Renault, Nissan caredeţine două centre în Bucureşti şi unul la Ploieşti, business deaproximativ 25 mil. euro, spune că în condiţiile actuale, anulviitor ar putea fi chiar mai slab decât 2010, în condiţiile în carenu există o strategie de ieşire din criză.
"În a doua jumătate a anului nu vedem o creştere a pieţei autolocale. În primul rând este efectul psihologic al crizei.Presupunând că lucrurile se vor îndrepta, oamenii sunt încontinuare prudenţi atunci când vine vorba de achiziţii pe termenlung şi maşina nu mai este o prioritate", a spus AdrianRusea.

După "boom-ul" din prima parte a acestui an determinat de programul"Rabla", vânzările au intrat pe o pantă descendentă după anunţul cuprivire la reducerea salariilor bugetarilor cu 25% şi la majorareaTVA de la 19% la 24%. În acelaşi timp, în condiţiile în care înpiaţă încă se tranzacţionează aproape 50.000 de vouchere, dealerulprimeşte în continuare oferte de la cei care deţin tichete."Programul «Rabla» a intrat pe o pantă descendentă. Sperăm că înnoiembrie să simţim o revigorare. Sunt mulţi cei care vin să nevândă vouchere, dar momentan trebuie să le folosim pe cele care leavem noi", a spus directorul general al Serus.
Şeful Serus pariază în ceea ce priveşte dezvoltarea companiei pepartea de service. Primul pas a fost preluarea mărcii Dacia odatăcu achiziţia dealerului IPSO din Ploieşti, compania devenind astfelreparator autorizat al mărcii autohtone şi în Bucureşti. Al doileaeste implementarea strategiei "Happy hour" din service pentru aatrage mai mulţi clienţi la începutul şi sfârşitul programului.Aceeaşi strategie se regăseşte în special în cazul restaurantelorşi mai nou şi la benzinăriile Petrom, care la anumite staţii oferăreduceri de 40% din preţul carburanţilor.
"Este un târg avantajos şi pentru noi şi pentru clienţi.Programându-se din timp, putem ocupa nişte capacităţi atunci cândnu avem o încărcare ridicată şi oferim piese de schimb şi manoperămai ieftine", a subliniat Rusea.

Ca parte a extinderii, Serus va deschide la Ploieşti un nou centrude vânzări pentru mărcile Dacia, Renault şi Nissan, care le vaînlocui pe cele actuale, preluate de la IPSO.
"În aproximativ doi ani vedem acolo un nou centru Dacia, Renault,Nissan funcţional. Un an durează până când se reali­zează planul deafaceri, până se găseşte o locaţie bună şi să vedem un trendpozitiv în economie", a spus Adrian Rusea.
În prezent, la Ploieşti se vând în medie 30-40 de maşini pe lunăpentru toate cele trei mărci, potrivit oficialilor companiei. "Acumconsiderăm că este momentul în care să investim deoarececonstrucţiile sunt mai ieftine, condiţiile de creditare sunt maibune, acum avem facilităţi pe care probabil nu le vom mai avea", asubliniat Rusea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO