Auto

Mii de automobile asteapta in curtile firmelor de leasing

Mii de automobile asteapta in curtile firmelor de leasing

Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing: Exista pierderi la aproape toate automobilele scumpe pentru ca dupa un an pretul de revanzare nu scade sub cel al automobilelor noi, care au fost repozitionate.

05.10.2009, 16:00 33

In ultimele luni, potrivit jucatorilor din piata si ofertelorpostate de companii, numarul de automobile recuperate s-a apreciat,astfel ca in loc de 100-150 de autovehicule sunt prezentate acum siliste de cate 400-500 de unitati.

Celemai multe oferte prezentate de firmele de leasing vin in continuaredin partea marcii autohtone, astfel ca modelul Logan este prezentcu cele mai multe unitati, la preturi intre 4.000 si 6.000 de euro.Numarul tranzactiilor variaza de la luna la luna, potrivitjucatorilor din piata.

"Exista tranzactii si cred ca merg pe o tendinta crescatoare.Vizitatorii sunt mai multi, s-au mai linistit in legatura cusecuritatea locului de munca si au inceput sacaute si masini", a declarat Nicolae Ragalie, directorul targuluiauto Autovit.

In cadrul targului Autovit sunt prezente trei companii deleasing cu oferte de automobile recuperate de la clientiiinsolvabili.

Majoritatea tranzactiilor se inregistreaza insa in cazulautomobilelor din segmentul de pret de 8.000 -11.000 de euro, iarmarcile sunt preponderent germane.

Acest lucru se observa atat in targurile specializate, cat si pelistele firmelor de leasing, unde modele precum VW Golf, Opel Astrasau Ford Focus dispar cel mai repede.

In cazul acestor modele pretul este inelastic in raport cupretul altor modele, unde se poate negocia o reducere de 10-15% siaduc un randament bun la revanzare. In acest segment este vorba deautomobile cu un pret initial de achizitie intre 13.000 si 16.000de euro, care dupa doi ani de utilizare au un rulaj de 50.000 -60.000 de kilometri.

Pierderile cele mai mari se inregistreaza in cazul automobileloral caror pret initial de achizitie depaseste 100.000 de euro.

"Exista pierderi la aproape toate automobilele scumpe pentru cadupa un an pretul de revanzare nu scade sub cel al automobilelornoi, care au fost repozitionate", a spus Razvan Diaconescu,directorul general al Impuls Leasing.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO