Remi Paupert, director de marketing anvelope pentru autoturisme la Michelin Europa Centrală şi de Sud
Piaţa de anvelope pentru autoturisme, de la maşinile de talie mică la camionete şi 4x4, este în continuă creştere, tendinţă care va fi simţită pe tot parcursul anului 2015 şi care confirmă creşterea economică înregistrată de România anul trecut, dar şi pe cea din acest an.
Segmentul de anvelope pentru maşinile de talie mică reprezintă aproximativ 79% din piaţa de anvelope pentru autoturisme. În 2014 piaţa de anvelope pentru această categorie a fost de 1,6 milioane de unităţi.
„Piaţa anvelopelor pentru autoturisme în total va avea o creştere de aproximativ 25% în acest an, faţă de 2 milioane de unităţi înregistrate în 2014. În 2011 s-a înregistrat o creştere record a pieţei, datorită legii obligativităţii echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, drept pentru care ponderea anvelopelor de iarnă din totalul pieţei de anvelope pentru autoturisme a crescut de la 46% la 61%. Ţinând cont de ciclicitatea utilizării anvelopelor de iarnă (în medie, cauciucurile de iarnă se folosesc circa 4-5 ani - n. red.), estimăm că anul acesta ne vom apropia de o creştere a pieţei anvelopelor de iarnă similară celei din 2011“, a spus Remi Paupert, director de marketing anvelope pentru autoturisme la Michelin Europa Centrală şi de Sud. Cumulat, piaţa anvelopelor pentru autoturisme ar putea ajunge anul acesta la un volum de 2,5 milioane de unităţi şi o valoare de aproximativ 250 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.