Auto

România a ajuns pe harta auto, fiind a doua oară la rând în prim-plan la Salonul de la Geneva - GALERIE FOTO

La ediţia 81 a Salonului Auto de la Geneva sunt aşteptaţi peste 10.000 de jurnalişti şi mai mult de 700.000 de vizitatori.

România a ajuns pe harta auto, fiind a doua oară la rând în prim-plan la Salonul de la Geneva

Autor: Bogdan Alecu

01.03.2011, 23:55 74

Cea de-a 81-a ediţie a Salonului Auto de la Geneva, la fel ca şicea de anul trecut, are România în prim-plan, ca urmare alansărilor realizate de către producătorii cu facilităţi la Miovenişi Craiova - grupurile Renault şi Ford.

Dacă anul trecut cea mai importantă lansare de la Geneva a fostcea a SUV-ului Dacia Duster, model ce a ajuns printre cele mai binevândute automobile de teren din segmentul său, atât în 2010, cât şiîn 2011, anul acesta a venit rândul lui Ford, cu B-Max.

Noul monovolum al lui Ford, care de la finele acestui an va fiprodus în România, atrage cele mai multe priviri în cadrul ediţieide anul acesta a Salonului de la Geneva, fiind primul automobil deserie fără un montant central între portiere.

Din cele peste 40 de premiere de la Salon, de departe cel maimare impact asupra pieţei europene îl are B-Max, luând în calculproducţia de peste 200.000 de unităţi la care va ajunge uzina de laCraiova în 2013.

În condiţiile în care în cadrul Salonului Auto de la Paris dintoamna anului trecut automobilele "verzi" atrăgeau cel mai multatenţia publicului, în prezent modelele supersport sunt în luminareflectoarelor.

Cei de la Lamborghini au venit cu noul Aventador, modelul de topal constructorului italian care înlocuieşte Murcielago, aflat lavânzare din 2001. Inspirat din conceptul Sesto Elemento, Aventadordispune de un motor V12 de 6,5 litri care furnizează 700 decai-putere ce permit automobilului să accelereze de la 0 la 100km/h în mai puţin de trei secunde şi să ruleze cu 350 km/h.

Ferrari, principalul concurent al lui Lamborghini, a venit laGeneva cu noul Ferrari Four, un shooting break cu patru locuri şitracţiune integrală. Ca inovaţie tehnică, în afara tracţiuniiintegrale, Ferrari FF dispune de un sistem Start/Stop care opreştemotorul la semafor, în oraş. Dar nici Aventador şi nici FF nu suntautomobile "Eco" din niciun punct de vedere.

În ceea ce priveşte constructorii niponi, aceştia au pus accentîn continuare pe hibride. În standul Toyota era prezentat noulPrius Hybrid "plug-in", în timp ce Lexus a expus noul său modelcompact hibrid. Pe de altă parte, în cadrul standului Lexus, celmai admirat model era supersportivul LFA.

Renault a prezentat la Geneva noul Twizy ZE, cea mai mică maşinăelectrică a constructorului francez, care va avea un preţ deaproape 7.000 de euro cu toate taxele incluse, iar bateria va puteafi închiriată cu 45 de euro pe lună. Modelul electric seamănă cu unscuter acoperit, dar dispune de patru roţi, două locuri, dar şi deun portbagaj de 50 de litri. Autonomia sa este de 115 km. Alăturide versiunea de serie a lui Twizy, Renault a mai prezentatconceptele Captur şi R-Space.

Captur este un model sport, propulsat de un motor diesel de 1,6litri cu 160 CP, capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în optsecunde, având emisii de dioxid de carbon mai mici de 100 de grameper kilometru.

Cel de-al doilea concept Renault - R-Space - are 4,25 m lungimeşi anticipează un monovolum de mici dimensiuni pe care Renault îlva produce în următorii ani în clasa compactă sau mică. În cazulmodelului prezentat la Geneva, acesta este propulsat de un motor pebenzină supraalimentat de 0,9 litri care dezvoltă 110 CP.

În cazul Dacia, contructorul autohton nu a prezentat niciunmodel nou în cadrul standului său, în prim-plan fiind modelul carea concurat în competiţia Aicha de Gazelles.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO