Bănci și Asigurări

UniCredit forţează o dublare la un milion de clienţi, dar doar din mediul urban

UniCredit forţează o dublare la un milion de clienţi, dar doar din mediul urban

Bogdan Spuza spune că achiziţia de clienţi nu poate veni fără o reţea extinsă

Autor: Liviu Chiru

16.02.2011, 23:50 80

UniCredit Ţiriac Bank, un jucător de top zece controlat de unuldintre cele mai puternice grupuri financiare la nivel regional,şi-a planificat să îşi dubleze portofoliul de clienţi în următoriiani, până la pragul de un milion.

"Vrem să avem peste un milion de clienţi, faţă de 500.000, câţiavem în prezent. Achiziţia nu se poate face altfel decât prinsucursale", a spus Bogdan Spuza, director de marketing la UniCreditŢiriac.

Italienii au anunţat recent un plan de a deschide 300 de unităţiîn România în următorii cinci ani, faţă de 235, câte operează înprezent.

La sfârşitul anului trecut, UniCredit Ţiriac se plasa pe poziţiaa şaptea în ierarhia băncilor locale în funcţie de activeledeţinute.

Totuşi, din perspectiva dimensiunii reţelei teritoriale sau aportofoliului de clienţi, banca rămâne la o distanţă apreciabilă deliderii sistemului. BCR, cea mai mare bancă locală, are peste 4milioane de clienţi şi aproape 700 de unităţi, în timp ce BRD,numărul doi după active, are circa 2,5 milioane de clienţi şi peste900 de unităţi. Spuza spune că, în această etapă, obiectivulprincipal este îmbunătăţirea prezenţei în mediul urban, fără uninteres declarat şi pentru zona rurală.

"Aş fi bucuros să atragem clienţi din segmentul 18-25 de ani,din mediul urban", a spus Spuza. El a explicat că startul uneirelaţii cu un client nou nu se poate face decât în unitate,inclusiv din cauza cerinţelor de prudenţialitate impuse de BNR,care impun verificarea fizică a documentelor.

UniCredit a lansat ieri o versiune a platformei deinternet-banking special adaptată pentru a fi accesată de peterminale smartphone, prin care speră să crească pondereaclienţilor care fac operaţiuni prin canalele alternative. Platformaadaptată pentru smartphone va avea aproape toate funcţionalităţilecelei pentru terminalele PC, însă modul de afişare va fi adaptat,pentru a se încadra pe ecranul telefonului. "Vrem să fie la fel deuşor de utilizat ca aplicaţia Facebook", spune Doina Costache, şefadepartamentului canale alternative în cadrul băncii.

UniCredit are în prezent aproape 106.000 de clienţi careutilizează platforma de internet-banking, cu 33% mai mulţi decât lasfârşitul anului 2009. Pentru acest an banca şi-a planificat săatragă 45.000 de noi clienţi pentru serviciul de internetbanking.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO