Business Construct

Adevărat s-a inaugurat!

Adevărat s-a inaugurat!

Adevărat s-a inaugurat!

30.06.2011, 00:00 500

Luna iunie a pus capăt aşteptării bucureştenilor care circulădinspre Drumul Taberei spre Piaţa Victoriei sau nordulCapitalei.

După cinci ani de la demararea lucrărilor, Pasajul Basarab, cuo lungime de 1,9 kilometri, a fost inaugurat în a doua jumătate alunii, costul total ridicându-se la aproximativ 240 de milioane deeuro, cu 120% mai mult faţă de contractul iniţial semnat cuconstructorii FCC Construccion (Spania) şi Astaldi (Italia).

Anunţat pe vremea în care primar al Capitalei era TraianBăsescu, demarat în mandatul lui Adriean Videanu şi finalizat decătre Sorin Oprescu, pasajul Basarab este cel mai scump proiect deinfrastructură urbană din Capitală şi, în acelaşi timp, una dintrecele mai complexe lu­crări supraterane. Oprescu a insistat săam­plaseze pe unul dintre stâlpii de sus­ţi­nere o plăcuţă pe carescrie "Început de Băsescu şi finalizat de Oprescu".

Pasajul Basarab a fost un proiect extrem de controversat, avândîn vedere că au existat o serie de acte adiţionale care au dublatde-a lungul timpului costul proiectului. Dacă iniţial contractulera de 110 milioane de euro, costul total, final, este de 240 mil.euro, plus sau minus corecţiile datorate cursului valutar, potrivitDirecţiei Infrastructură şi Servicii Publice din PrimăriaMunicipiului Bucureşti.

În ciuda criticilor, proiectul arată însă mai bine ca orice altălucrare de infrastructură finalizată în România ultimilor ani,marile semne de întrebare fiind legate de eficienţa sa îndescongestionarea traficului care va fi demonstrată înur­mă­toa­rele săptămâni.

Proiectul este construit într-o zonă unde există o concentraremare de clădiri rezidenţiale şi comerciale, fiind intens tranzitatăde vehicule de toate tipurile. Pe acest pasaj ar urma să circulezilnic aproape 80.000 de maşini, respectiv circa 7-8% din parculauto al Capitalei.

Pasajul Basarab face legătura rutieră şi de tramvai întrebulevardul Nicolae Titulescu - Şoseaua Orhideelor - podulGrozăveşti - bulevardul Vasile Milea, respectiv şoseaua Grozăveşti,întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al MunicipiuluiBucureşti în partea de nord-vest. Proiectul cuprinde douătraversări majore de obstacole, a râului Dâm­boviţa peste podulexistent şi a căii ferate în zona Gării Basarab.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO