Business Hi-Tech

Apple mizează pe creşterea veniturilor din servicii, după ce vânzările de iPhone-uri au scăzut în T3 fiscal

Apple mizează pe creşterea veniturilor din servicii,...

Autor: Ioana Nita

28.07.2016, 00:00 258

Gigantul american Apple a vândut în perioada aprilie-iunie 2016 circa 40,4 milioane de iPhone-uri, cu peste 10 milioane mai puţin faţă de trimestrul anterior, şi cu aproape 50% mai puţine decât la finalul anului trecut, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie pentru al treilea trimestru fiscal din 2016 şi preluate de presa internaţională. În aceste condiţii, gigantul american îşi îndreaptă atenţia către zona de servicii, care include serviciile App Store, Apple Pay şi iCloud, după cum a afirmat Tim Cook, CEO-ul Apple, la scurt timp după anunţarea rezultatelor financiare pentru trimestrul încheiat la 30 iunie 2016. Veniturile companiei americane s-au situat la 42,36 mil. dolari, în scădere cu 14,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul net a scăzut de asemenea în perioada aprilie-iunie 2016 la 7,8 miliarde dolari de la 10,68 miliarde de dolari în acelaşi interval din 2015.

Divizia de sericii a crescut cu 19% în al treilea trimestru fiscal din 2016, la 6 miliarde dolari, eclipsând vânzările de tablete iPad şi cele ale calculatoarelor Mac. Astfel, divizia de servicii s-a clasat pentru al doilea trimestru consecutiv ca a doua cea mai mare divizie a Apple după cea dedicată iPhone-urilor.  Deşi vânzările d eiPhone-uri au scăzut pentru al doilea trimestru la rând, acestea au fost mai mari comparativ cu aşteptările analiştilor. Până acum iPhone-ul a reprezentat motorul de creştere pentru Apple, însă acesta începe să îşi atingă limitele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO