Business Hi-Tech

Vânzările de televizoare au crescut cu 10% în trim. II

16.08.2010, 23:56 27

Vânzârile de notebook-uri, televizoare şi telefoane mobileinteligente sunt printre puţinele care au înregistrat creşteri înal doilea trimestru, în contextul în care piaţa de electronice,electrocasnice şi produse IT&C a înregistrat un nou declin,potrivit companiei de cercetare GfK.

Piaţa locală a bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut cu15% în T2, la 266 de milioane de euro, comparativ cu aceeaşiperioadă a anului trecut, când a fost de 313 milioane de euro.

Dan Ostahie, patronul Altex, unul dintre cei mai mari retailerielectro-IT, susţine că piaţa nu a scăzut cu 15%. "Scăderea a fostmai mică, în linie cu situaţia economică", a spus Ostahie. PotrivitGfK, vânzările de televizoare au crescut cu peste 10% datorităCampionatului Mondial de Fotbal şi promoţiilor retailerilor dinluna iunie pe fondul creşterii TVA. De asemenea, s-au vândut cu28,5% mai puţine telefoane mobile, smartphone-urile fiind singurulgrup de produse care şi-a mărit vânzările în unităţi. Cea mai marescădere a avut-o sectorul imprimantelor, respectiv de 28,9%, pefondul lipsei de proiecte publice. Valoarea pieţei a fost de 7milioane de euro.

Dintre cele şapte segmente ale pieţei locale de bunuri defolosinţă îndelungată monitorizate de GfK, singurul care aînregistrat o creştere a fost cel al electronicelor de larg consum,respectiv de 1,3%, atingând vânzări de 55 milioane euro. Anultrecut vânzările de bunuri de larg consum au scăzut cu 42,6%, la1,42 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO